|
AGEI2002 | İletişim ve Etik | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MOTORLU ARAÇ ve ULAŞTIRMA TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Ömür TURHAL | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Ali KANGAL | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencinin iletişim sürecinin işleyişini, önemini ve gerekliliğini kavrar. İletişim türleri ve iletişimde karşılaşılan engelleri ve bu engelleri aşma yollarını öğrenir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İletişim sürecinin gerekliliğini kavrar ve işleyişini bilir | 6,7,9 | 1 | ÖK - 2 : | İletişimde etiğin temel bilgilerine hakim olur | 6,7,9 | 1 | ÖK - 3 : | Bireysel etik, görev etiği ve meslek etiği anlayışını benimser | 6,7,9 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İletişimin temel öğeleri, işleyiş açısından iletişim, örgüt ve grup içinde iletişim kurma becerileri, iletişimi engelleyen yada aksatan statü farklılıkları dil ve anlatım güçlüklerinden kaynaklanan kısıtlamalar ve bunların ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar, yazılı, sözlü ve sözsüz iletişimin önemi ve kullanılan teknikler. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İletişimin temel öğeleri | | Hafta 2 | İşleyiş açısından iletişim | | Hafta 3 | İletişim sistemleri, biçimsel iletişim, yukarıdan aşağıya doğru iletişim, yatay iletişim, çapraz iletişim, örgüt dışı iletişim | | Hafta 4 | Gruplar ve örgütler arasındaki iletişim | | Hafta 5 | İletişim engelleri, iletişimi aksatıcı engeller, kişisel engellerden kaynaklanan kısıtlamalar, kesintilerden kaynaklanan kısıtlamalar, dil ve anlatım güçlükleri | | Hafta 6 | Sözel iletişim, etkili konuşma teknikleri, dinleme teknikleri, empatik etkileşim | | Hafta 7 | Sözsüz iletişim, sözsüz iletişimin öğeleri, beden dili, mekanın kullanımı, beden dilinin sınıflandırılması. Yazılı iletişim, iş yaşamında kullanılan yazılı belgeler, yazılı iletişimin olumlu-olumsuz yönleri, iş yazışmaları | | Hafta 8 | İletişimde bilgi teknolojileri ve bilgi toplumunda iletişim Etiği | | Hafta 9 | Yarıyıl içi sınavı | | Hafta 10 | Etiğin kavramsal açılımı, İletişim ve etik ilişkisi | | Hafta 11 | İletişimde etik ilke ve kurallarının belirlenmesi | | Hafta 12 | Disiplinler arası ilişkiler bağlamında etik | | Hafta 13 | Etik ile ilgili kuramlar | | Hafta 14 | Etik ve meslek etiği bağı, meslek etiğine ilişkin örneklemeler | | Hafta 15 | Etik ve meslek etiği bağı, meslek etiğine ilişkin örneklemeler | | Hafta 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
1 | Bülbül, A.Rıdvan. 2002; İletişim ve Etik Nobel Yayınları, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18/04/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|