|
MTUR2008 | Tur Operatörlüğü ve Seyahat Acenteliği | 1+1+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | OTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Murat KOÇHAN | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Sezgin Köse | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu Dersle, Ağırlama Hizmetleri Programında Seyahat acenteleri Ve Tur Operatörleri İle Otel İşletmelerinin İlişkisini Tanıtma Yeterliğinin Kazandırılması Amaçlanmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Paket Tur Hazırlamayı Gerçekleştirebilir. | 2,4,6,7 | 1, | ÖK - 2 : | Tur Operatörü-Seyahat Acentesi
( İncoming Acente) İlişkisini Tanımlayabilir.
| 2,4,6,7 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, Tur Operatörü Ve Paket Tur, Tur Operatörü, Tanımı, Tur operatörlüğü ile seyahat acentesi arasındaki farklar , Tur Operatörünün Fonksiyonları, Tur Operatörünün Sınıflandırılması, Uluslar Arası Tur Operatörleri, Tur Operatörlüğündeki Gelişmeler , Paket Tur, Tur Kavramı, Paket Tur Ve Tanımı, Paket turların Özellikleri, Paket turların Tercih Nedenleri, Tüketici Açısından, Tur Operatörü Açısından, Diğer İşletmeler Açısından, Paket Turun Sınıflandırılması, Taşıma Aracına Göre, Ekonomik Olmasına Göre, Hareket Noktasının Uzaklığına Göre, Uçakla Yapılan Sivil Havacılık Komisyonunun Sınırlarına Göre, Seyahat Ve Konaklama Şekline Göre, İsteğe Bağlı Durumlara Göre, Paket Tur Tüketici Sorunları, Seyahat Esnasında Tüketici Hakları, Frankfurter Tabelası, Paket Tur Üretim Aşaması, Piyasa araştırması, Müşteri Analizleri, Önceki Programların Analizleri, Gidilecek Yer Seçimi, Ulaştırma Taşıma Aracının Seçimi, Konaklama Hizmetlerinin Seçimi, Tur Programının Belirlenmesi, Paket Tur Pazarlama Aşaması, Paket turun fiyatının belirlenmesi, Paket Turun Ve Broşürün Ortaya Çıkışı, Paket Turun Bir Turistik Ürün Olarak Piyasaya Sürülmesi, Paket Tur Satış Ve Yönetim Aşaması, Paket Turun Satışını Gerçekleştirmek, Seyahat Faaliyetleri Arasında İlişki Sağlamak, Paket Tur tüketim Aşaması Ve Tur operatörü Ve Karşılayıcı Acente İle Otel anlaşmaları, Tur Operatörü İle Otel İlişkisi, Karşılıklı Görüşmeler, Anlaşmalar, Sözleşmeler, Bireysel Müşteriler, Grup Müşterileri, Geçici Gruplar, Devamlı Gruplar, Kontenjan Kontratı, Tamamen Garanti Edilen Kontenjanlar, Kısmen Garanti Edilen Kontenjanlar, Garantisiz Kontenjanlar, İsteğe Bağlı Rezervasyonlar, Serbest Satış Kontenjanı, Blok Rezervasyon, Blok Satın Alma, Anlaşma Geçerlilik Süreleri, Fiyatlar Ve Sunulan Hizmet Çeşitleri, İşletmenin Kazanç Kar Şekli, Ödeme Koşulları, Garantiler, Ödeme Süreleri , Ödeme Şekilleri, İptal Koşulları, Müşteri Listesi Gönderme Süresi, Hukuki Sorunlar, Rezervasyonu Olduğu Halde Gelmeyen Müşteri (No-Show), Fazla rezervasyon- Overbooking, Tur Operatörü Karşılayıcı Acente-Otel İşbirliğinin Yararları konularını içermektedir
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tur Operatörü Ve Paket Tur | | Hafta 2 | Tur Operatörü Ve Paket Tur | | Hafta 3 | Tur Operatörü Ve Paket Tur | | Hafta 4 | Paket Tur tüketim Aşaması Ve Tur operatörü-Karşılayıcı Acente-Otel Anlaşmaları
| | Hafta 5 | Paket Tur tüketim Aşaması Ve Tur operatörü-Karşılayıcı Acente-Otel Anlaşmaları
| | Hafta 6 | Paket Tur tüketim Aşaması Ve Tur operatörü-Karşılayıcı Acente-Otel Anlaşmaları
| | Hafta 7 | Paket Tur tüketim Aşaması Ve Tur operatörü-Karşılayıcı Acente-Otel Anlaşmaları
| | Hafta 8 | Seyahat Acenteleri | | Hafta 9 | I, Ara Sınav | | Hafta 10 | Seyahat Acenteleri | | Hafta 11 | Seyahat Acentelerinin Turizm Endüstrisindeki Diğer Kuruluşlarla İlişkisi | | Hafta 12 | Seyahat Acentelerinin Turizm Endüstrisindeki Diğer Kuruluşlarla İlişkisi | | Hafta 13 | Seyahat Acentelerinin Turizm Endüstrisindeki Diğer Kuruluşlarla İlişkisi | | Hafta 14 | Acente Operasyon Organizasyonları Hazırlıkları
| | Hafta 15 | Acente Operasyon Organizasyonları Hazırlıkları
| | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Mısırlı, İrfan. 2006; Seyahat Acentacılığı ve Tur Opetaörlüğü, Detay Yayıncılık, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 Saat | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 Saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 1 | 3 | 3 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 2 | 10 | 20 | Ödev | 2 | 3 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|