Türkçe | English
MAÇKA MESLEK YÜKSEKOKULU / OTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/yuksekokul/mackamyo
Tel: +90 0462 5123535
MAMYO
MAÇKA MESLEK YÜKSEKOKULU / OTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ / TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MTUR1009Konukla İletişim1+1+0AKTS:3
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiÖn Lisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüOTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 1 saat uygulama
Öğretim ÜyesiÖğr. Gör. Sezgin KÖSE
Diğer Öğretim ÜyesiÖğr. Gör. Sezgin KÖSE , Gülsüm DEMİRKAYA
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu derste konukla iletişimi sağlamak ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : İletişim araçlarını kullanabilir.3,4,5,71,6
ÖK - 2 : Etkili iletişim kurabilir.3,4,5,71,6
ÖK - 3 : Olağan dışı durumlara göre davranabilir.3,4,5,71,6
ÖK - 4 : Konuklarla iletişimi sağlayabilir.3,4,5,71,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
İletişimin Tanımı, İletişimin Fonksiyonları, İletişimin Amaçları, İletişimin İş Yaşamındaki Önemi, İletişim Türleri, Sözlü İletişim, Yazılı İletişim, Örgütsel İletişim, Otel İşletmelerinde İletişim ve Önemi, Misafir Memnuniyetinde İletişim, Otellerde Misafir Şikayeti, Misafir Şikayetlerine Çözüm Önerileri, Konuk Tipleri ve Davranışları, Stres Yönetimi, Stresle Başa Çıkma Yolları,
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1İletişimin Tanımı, İletişimin Fonksiyonları,
 Hafta 2İletişimin Amaçlar, İletişimin İş Yaşamındaki Önemi,
 Hafta 3İletişim Türleri, Sözlü İletişim,
 Hafta 4Sözlü İletişim, Yazılı İletişim,
 Hafta 5Örgütsel İletişim,
 Hafta 6Örgütsel İletişim, Otel İşletmelerinde İletişim ve Önemi,
 Hafta 7Misafir Memnuniyetinde İletişim,
 Hafta 8Otel İşletmelerinde İletişim ve Önemi, Misafir Memnuniyetinde İletişim,
 Hafta 9 Ara Sınav,
 Hafta 10Otellerde Misafir Şikayeti,
 Hafta 11Misafir Memnuniyetinde İletişim, Otellerde Misafir Şikayeti,
 Hafta 12Misafir Şikayetlerine Çözüm Önerileri,
 Hafta 13Konuk Tipleri ve Davranışları,
 Hafta 14Stres Yönetimi,
 Hafta 15Stresle Başa Çıkma Yolları,
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı,
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Öğr. Gör. Sezgin KÖSE Ders Notu
 
İlave Kaynak
1GÜLLÜOĞLU, Özlem. 2011; Örgütsel İletişim / İletişim Doyumu ve Kurumsal Bağlılık, Eğitim Kitabevi Yayınları, İstanbul
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 30 dk 50
Dönem sonu sınavı 16 30 dk 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Arasınav için hazırlık 20 1 20
Arasınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 25 1 25
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü75