Türkçe | English
MAÇKA MESLEK YÜKSEKOKULU / OTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/yuksekokul/mackamyo
Tel: +90 0462 5123535
MAMYO
MAÇKA MESLEK YÜKSEKOKULU / OTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ / TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MTUR1001Ön Büro Hizmetleri1+1+0AKTS:3
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiÖn Lisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüOTEL, LOKANTA ve İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 1 saat teorik ve 1 saat uygulama
Öğretim ÜyesiÖğretim Görevlisi Murat KOÇHAN
Diğer Öğretim ÜyesiÖğr. Gör. Sezgin KÖSE
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu ders ile öğrenciye; ön büro organizasyonunu tanıma, kişisel bakım yapma, konukları karşılama, konuk bagajlarını taşıma, telefon hizmetlerini yürütme ile ilgili yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Ön büro hizmetlerini tanımlayabilir.3,4,6,71,
ÖK - 2 : Kişisel hazırlık yapabilir.3,4,6,71,
ÖK - 3 : İş organizasyonu yapabilir.3,4,6,71,
ÖK - 4 : Ön büro işlemlerinin yürütülmesini sağlayabilir.3,61,
ÖK - 5 : Diğer departmanlarla koordinasyonu sağlayabilir. 3,4,6,71,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu ders; Ön Büro Departmanı, Ön Büro Personeli, Ön Büro Donanımları, Ön Büro Formları, Vücut Bakımı, El ve Ayak Bakımı, Ağız ve Diş Bakımı, Saç Bakımı, Cilt Bakımı ve Makyaj , Konukları Karşılama, Araçların Parkı, Ön Büroda Karşılama, Konuk Bagajları, Santral Hizmetleri, Telefonla İletişim, Konuk Mesajları Mesaj Alma ve İletme, Departman Mesajları konularını içermektedir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Ön büro Hizmetleri
 Hafta 2Vücut Bakımında Dikkat Edilecek Hususlar
 Hafta 3Üniforma Kontrolünde Dikkat Edilecek Hususlar
 Hafta 4Çalışma Çizelgesi ve Dağılımı Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar
 Hafta 5Önbüro Departmanında Konukları Karşılayarak Bagajlarını Taşıma ve Araçlarını Park Etme
 Hafta 6Önbüro Departmanında Kullanılan Donanımlar ve Formlar
 Hafta 7Önbüro Departmanı ile Kat Hizmetleri Departmanı Arasındaki İlişki
 Hafta 8 Önbüro Departmanı ile Yiyecek İçecek Departmanı Arasındaki İlişkiler
 Hafta 9I. Ara sınav
 Hafta 10Önbüro Departmanı ile Mali ve İdari İşler Departmanı Arasındaki İlişki
 Hafta 11Önbüro Departmanı ile Teknik Servis Departmanı Arasındaki İlişki
 Hafta 12Önbüro Departmanı ile Satış Pazarlama Departmanı Arasındaki İlişki
 Hafta 13Önbüro Departmanı ile Satış Pazarlama Departmanı Arasındaki İlişki
 Hafta 14Ön büro, Yiyecek İçecek Hizmetleri Departmanları Arasındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar
 Hafta 15Önbüro Departmanı ile Güvenlik Departmanı Arasındaki İlişki Ön büro, Teknik Servis Departmanları Arasındaki Koordinasyonu Sağlayan Raporlar ve Formlar
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Emeksiz, Murat. Yolal, Medet. 2007; Konaklama İşletmelerinde Önbüro Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara
 
İlave Kaynak
1Kantarcı, Kemal. 2004; Konaklama İşletmelerinde Ön Büro İşlemleri Ve Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 30 dk. 50
Dönem sonu sınavı 16 30 dk. 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Arasınav için hazırlık 2 1 2
Arasınav 1 1 1
Uygulama 1 8 8
Ödev 2 14 28
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 5 10
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü78