|
HAKA1008 | Algoritma ve Programlama | 2+1+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK ve ŞEHİR PLANLAMA BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Öğretim Görevlisi Bekir Buğra UYAR | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bir problemin bilgisayar çalışma mantığını düşünerek nasıl çözüleceğini kavrayabilme. Çözüm ile ilgili algoritma ve akış şemalarını geliştirebilme. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Programcılık tekniklerini bilir. | 1,2,3,12 | 1,3,4 | ÖK - 2 : | Algoritmanın temel özelliklerini bilir, planlamasını, analizini ve simülasyonunu gerçekleştirir. | 1,2,3,12 | 1,3,4 | ÖK - 3 : | Akış diyagramı oluşturur. | 1,2,3,12 | 1,3,4 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sayı sistemleri; ikili sayı sistemi; sekizli sayı sistemi; onaltılık sayı sistemi; sayı sistemleri arasında ilişkiler, programcılık tekniklerinin tanımlanması, program tasarlanması, genel kavramlar, programların denemesi ve hataların giderilmesi, veri saklama yöntemleri, problem çözme ilke ve tekniklerinin tanınması, algoritmanın temel özellikleri, aritmetiksel ifadelerin kullanılması, karar ve denetim mekanizmaları, kontrol yapıları, döngü kavramı ve döngü yapıları, modüler programlama teknikleri, akış çizelgeleri ve algoritmaların akış çizelgelerine dönüştürülmesi, uygulama örnekleri, değişken tanımlamaları, hafıza optimizasyonu, disk optimizasyonu, algoritma planlama, algoritma analizi, algoritma simülasyonu |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Problem çözümü ilke ve evreleri, algoritma ve akış şemaları | | Hafta 2 | Problem çözümü ilke ve evreleri, algoritma ve akış şemaları | | Hafta 3 | Problem çözümü ilke ve evreleri, algoritma ve akış şemaları | | Hafta 4 | Problem çözümü ilke ve evreleri, algoritma ve akış şemaları | | Hafta 5 | Değişkenler, kontrol deyimleri ve döngüler | | Hafta 6 | Değişkenler, kontrol deyimleri ve döngüler | | Hafta 7 | Değişkenler, kontrol deyimleri ve döngüler | | Hafta 8 | Tek ve İki boyutlu diziler | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Tek ve İki boyutlu diziler | | Hafta 11 | Tek ve İki boyutlu diziler | | Hafta 12 | Alt programlar | | Hafta 13 | Alt programlar | | Hafta 14 | Alt programlar | | Hafta 15 | Çeşitli uygulamalar | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Vatansever,F., Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, SeçkinYay, Ankara 2004. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 9 | 54 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 14 | 14 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 8 | 24 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 122 |
|