Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 04623772707
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

JDZL7450Heyelan Duyarlık Haritalarının Üretimi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHARİTA MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Fatih KADI
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Faruk YILDIRIM
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Heyelanın yol açtığı risklerin analiz edilmesi ve farklı teknikler üzerinden haritalanması bu dersin öncül amaçlarını oluşturmaktadır. Ayrıca heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan sezgisel ve istatistiksel tabanlı modellerin içerikleri ve uygulanabilirlikleri dersin diğer amaçlarıdır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Sezgisel ve istatistiksel modellerin heyelan duyarlık haritalarının üretimindeki kullanımına hakim olabilecek1,31,6,
ÖK - 2 : Duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan verilerin ve envanter haritalarının hazırlanması hakkında bilgi sahibi olabilecek1,31,6,
ÖK - 3 : Duyarlık haritalarının üretilmesi ve üretilen haritalara ilişkin doğruluk analizlerinin gerçekleştirilmesi hakkında bilgi sahibi olabilecek1,31,6,
ÖK - 4 : Üretilen heyelan duyarlık haritaları üzerinden altyapı ve üstyapı tesislerine yönelik risk analizlerinin gerçekleştirilmesi hakkında bilgi sahibi olabilecek1,36,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
(1) Heyelan kavramı, önemi ve sınıfları, (2) Heyelanın dünyada ve ülkemizdeki etkinliği, geliştirilen bilgi bankaları ve istatistiksel veri geçmişi, (3) Heyelan duyarlık haritası kavramı ve bu harita türünün üretiminde kullanılan veri kümesi, (4) Veri kümesindeki faktörlerin çıkarımlarına ilişkin uygulamalar, (5) Heyelan envanter haritası ve bu haritanın sayısallaştırılmasında kullanılan metodoloji, (6, 7) Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (Sezgisel tabanlı modeller-Çok Kriterli Karar Analizleri ÇKKA), (8) Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (İstatistiksel tabanlı modeller-Frekans Oranı (FR)), (10) Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (İstatistiksel tabanlı modeller-Kanıtların Ağırlığı WOE), (11) Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (İstatistiksel tabanlı modeller-Değiştirilmiş Bilgi Değeri MIV), (12) Heyelan duyarlık haritalarına ilişkin doğruluk irdelemeleri (RMS, AUC-ROC analizleri), (13) Başarı ve tahmin oranlarının hesabı ve yorumlanması, (14, 15) Proje sunumları ve çıktıların tartışılması
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Heyelan kavramı, önemi ve sınıfları
 Hafta 2Heyelanın dünyada ve ülkemizdeki etkinliği, geliştirilen bilgi bankaları ve istatistiksel veri geçmişi
 Hafta 3Heyelan duyarlık haritası kavramı ve bu harita türünün üretiminde kullanılan veri kümesi
 Hafta 4Veri kümesindeki faktörlerin çıkarımlarına ilişkin uygulamalar
 Hafta 5Heyelan envanter haritası ve bu haritanın sayısallaştırılmasında kullanılan metodoloji
 Hafta 6Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (Sezgisel tabanlı modeller-Çok Kriterli Karar Analizleri ÇKKA)
 Hafta 7Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (Sezgisel tabanlı modeller-Çok Kriterli Karar Analizleri ÇKKA)
 Hafta 8Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (İstatistiksel tabanlı modeller-Frekans Oranı (FR))
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (İstatistiksel tabanlı modeller-Kanıtların Ağırlığı WOE)
 Hafta 11Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (İstatistiksel tabanlı modeller-Değiştirilmiş Bilgi Değeri MIV)
 Hafta 12Heyelan duyarlık haritalarına ilişkin doğruluk irdelemeleri (RMS, AUC-ROC analizleri)
 Hafta 13Başarı ve tahmin oranlarının hesabı ve yorumlanması
 Hafta 14Proje sunumları ve çıktıların tartışılması
 Hafta 15Proje sunumları ve çıktıların tartışılması
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Margottini, C., Canuti, P., Sassa K. 2013. Landslide Science and Practice: Volume 1: Landslide Inventory and Susceptibility and Hazard Zoning / Kitap
2Mandal, S. and Mondal, S. 2018. Statistical Approaches for Landslide Susceptibility Assessment and Prediction / Kitap
3Diley, M., Chen, R.S., Deichmann, U., et al. 2005. Natural Disaster Hotspots: A Global Risk Analysis / Kitap
 
İlave Kaynak
1Ingleton, J. 1999. Natural Disaster Management / Yardımcı Kitap
2AFAD, 2021. İl Afet Risk Azaltma Planı / Yardımcı Kitap
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 1,5 25
Proje 14
15
6 25
Dönem sonu sınavı 16 1,5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 6 14 84
Arasınav için hazırlık 6 6 36
Arasınav 1 1 1
Proje 5 5 25
Dönem sonu sınavı için hazırlık 6 6 36
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü225