|
JDZL7450 | Heyelan Duyarlık Haritalarının Üretimi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HARİTA MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Fatih KADI | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Faruk YILDIRIM | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Heyelanın yol açtığı risklerin analiz edilmesi ve farklı teknikler üzerinden haritalanması bu dersin öncül amaçlarını oluşturmaktadır. Ayrıca heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan sezgisel ve istatistiksel tabanlı modellerin içerikleri ve uygulanabilirlikleri dersin diğer amaçlarıdır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Sezgisel ve istatistiksel modellerin heyelan duyarlık haritalarının üretimindeki kullanımına hakim olabilecek | 1,3 | 1,6, | ÖK - 2 : | Duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan verilerin ve envanter haritalarının hazırlanması hakkında bilgi sahibi olabilecek | 1,3 | 1,6, | ÖK - 3 : | Duyarlık haritalarının üretilmesi ve üretilen haritalara ilişkin doğruluk analizlerinin gerçekleştirilmesi hakkında bilgi sahibi olabilecek | 1,3 | 1,6, | ÖK - 4 : | Üretilen heyelan duyarlık haritaları üzerinden altyapı ve üstyapı tesislerine yönelik risk analizlerinin gerçekleştirilmesi hakkında bilgi sahibi olabilecek | 1,3 | 6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
(1) Heyelan kavramı, önemi ve sınıfları, (2) Heyelanın dünyada ve ülkemizdeki etkinliği, geliştirilen bilgi bankaları ve istatistiksel veri geçmişi, (3) Heyelan duyarlık haritası kavramı ve bu harita türünün üretiminde kullanılan veri kümesi, (4) Veri kümesindeki faktörlerin çıkarımlarına ilişkin uygulamalar, (5) Heyelan envanter haritası ve bu haritanın sayısallaştırılmasında kullanılan metodoloji, (6, 7) Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (Sezgisel tabanlı modeller-Çok Kriterli Karar Analizleri ÇKKA), (8) Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (İstatistiksel tabanlı modeller-Frekans Oranı (FR)), (10) Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (İstatistiksel tabanlı modeller-Kanıtların Ağırlığı WOE), (11) Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (İstatistiksel tabanlı modeller-Değiştirilmiş Bilgi Değeri MIV), (12) Heyelan duyarlık haritalarına ilişkin doğruluk irdelemeleri (RMS, AUC-ROC analizleri), (13) Başarı ve tahmin oranlarının hesabı ve yorumlanması, (14, 15) Proje sunumları ve çıktıların tartışılması
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Heyelan kavramı, önemi ve sınıfları | | Hafta 2 | Heyelanın dünyada ve ülkemizdeki etkinliği, geliştirilen bilgi bankaları ve istatistiksel veri geçmişi | | Hafta 3 | Heyelan duyarlık haritası kavramı ve bu harita türünün üretiminde kullanılan veri kümesi | | Hafta 4 | Veri kümesindeki faktörlerin çıkarımlarına ilişkin uygulamalar | | Hafta 5 | Heyelan envanter haritası ve bu haritanın sayısallaştırılmasında kullanılan metodoloji | | Hafta 6 | Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (Sezgisel tabanlı modeller-Çok Kriterli Karar Analizleri ÇKKA) | | Hafta 7 | Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (Sezgisel tabanlı modeller-Çok Kriterli Karar Analizleri ÇKKA) | | Hafta 8 | Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (İstatistiksel tabanlı modeller-Frekans Oranı (FR)) | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (İstatistiksel tabanlı modeller-Kanıtların Ağırlığı WOE) | | Hafta 11 | Heyelan duyarlık haritalarının üretiminde kullanılan modeller (İstatistiksel tabanlı modeller-Değiştirilmiş Bilgi Değeri MIV) | | Hafta 12 | Heyelan duyarlık haritalarına ilişkin doğruluk irdelemeleri (RMS, AUC-ROC analizleri) | | Hafta 13 | Başarı ve tahmin oranlarının hesabı ve yorumlanması | | Hafta 14 | Proje sunumları ve çıktıların tartışılması | | Hafta 15 | Proje sunumları ve çıktıların tartışılması | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Margottini, C., Canuti, P., Sassa K. 2013. Landslide Science and Practice: Volume 1: Landslide Inventory and Susceptibility and Hazard Zoning / Kitap | | 2 | Mandal, S. and Mondal, S. 2018. Statistical Approaches for Landslide Susceptibility Assessment and Prediction / Kitap | | 3 | Diley, M., Chen, R.S., Deichmann, U., et al. 2005. Natural Disaster Hotspots: A Global Risk Analysis / Kitap | | |
1 | Ingleton, J. 1999. Natural Disaster Management / Yardımcı Kitap | | 2 | AFAD, 2021. İl Afet Risk Azaltma Planı / Yardımcı Kitap | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1,5 | 25 | Proje | 14 15 | | 6 | 25 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 6 | 6 | 36 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Proje | 5 | 5 | 25 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 6 | 36 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|