|
JDZL7332 | Coğrafi Bilgi Sistem.Görselleştirme | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HARİTA MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hüsniye Ebru ÇOLAK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Coğrafi Görselleştirme öneminin kavratılması. CBS ile üretilen coğrafi bilginin haritalar aracılığıyla ilgili analiz ve tekniklerle etkili sunumunun sağlanması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Coğrafi görselleştirmenin kavranması | 1 | 1,3 | ÖK - 2 : | Etkili harita sunum tekniklerinin ve tasarımının üretimi | 1 | 1,3 | ÖK - 3 : | CBS ile yürütülen bir projenin sonuç haritalarının etkin üretimi | 1 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Coğrafi Görselleştirme nedir? Kavram, araç ve uygulamaları. Coğrafi görselleştirmenin amacı. Görsel düşünme. CBS için kartoğrafik tasarım. Coğrafi değerler. CBS?de görselleştirme yöntem ve teknikleri: Konumsal veri, 2Boyutlu Kartoğrafik görselleştirme, 3 Boyutlu kartoğafik görselleştirme, Görsel veri madenciliği araçları, Animasyon, Konumsal-Zamansal görselleştirme, İnteraktif kullanıcı arayüzleri, görselleştirme için gelecek eğilimler. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, Görselleştirme ve Kartoğrafya kavramları. | | Hafta 2 | Coğrafi Görselleştirme Nedir? Kavram, araç ve uygulamaları | | Hafta 3 | Coğrafi görselleştirmenin amacı | | Hafta 4 | Görsel düşünme nedir? | | Hafta 5 | Coğrafi değerler ve harita gösterimleri | | Hafta 6 | CBS için kartografik tasarım | | Hafta 7 | Tematik harita çeşitleri ve sunum teknikleri | | Hafta 8 | Yarıyıl içi çalışma ödevi | | Hafta 9 | 3 Boyutlu kartografik görselleştirme | | Hafta 10 | Konum bazlı animasyon hazırlama | | Hafta 11 | Görsel veri madenciliği araçları | | Hafta 12 | Konumsal-zamansal görselleştirme | | Hafta 13 | CBS?de görselleştirme yöntem ve teknikleri | | Hafta 14 | CBS?de görselleştirme yöntem ve teknikleri | | Hafta 15 | İnteraktif harita sunum teknikleri, Görselleştirme için gelecek eğilimler | | Hafta 16 | Final | | |
1 | Çolak, H.E. 2021. Öğretim üyesi Power point ders sunum notları, KTÜ, Trabzon. | | |
1 | Kitap: Geographic Visulation, concept, tools and Application. (Dodge, M. ,McDerby, N., Turner, M.), Wiley Yayın evi, England, 2008. | | 2 | Kitap: Cartography, Visulation of Spatial Data, (Kraak, MJ. and Ormeling F.). Prentice Hall Yayın evi, 3. baskı, England, 2010. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 3 | | 9 | 30 | Uygulama | 5 | | 2 | | Ödev | 1 | | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 1 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 11 | 66 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 15 | 2 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 5 | 15 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 15 | 3 | 45 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 202 |
|