Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.fbe.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 04623772707
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HARİTA MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

JDZL7351Korunan Alanların Yönetimi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHARİTA MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Yakup Emre ÇORUHLU
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Arazi yönetimi uygulamalarının yürütülmesinde özel mülkiyeti konu olan ve olmayan alanların çok çeşitli ve farklı mevzuat hükümlerine tabi olduğu bilinmektedir. Her alanın yönetimi farklı mevzuat hükümlerine tabi olmaktayken ve idaresi de farklı kurumlar tarafından yürütülmektedir. Bu ders kapsamında bu alanların varlığı, bu alanlarda rol alan aktörler, bu alanların tespiti ve tescili süreçleri, planlama ile olan ilişkisel durumları ele alınacaktır. Bu tip alanlardaki arsa ve arazi düzenlemesi, kentsel dönüşüm (yayla dönüşümü), mülkiyet ve imar haklarının aktarımı süreçleri irdelenecektir. Uygulama aşamasındaki mevcut sorunların; teknik, yasal ve kurumsal açıdan analizi yapılarak çözüm önerilerinin araştırılması ile ders tamamlanacaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Arazi yönetimi uygulamalarının yürütülmesinde özel mülkiyeti konu olan ve olmayan alanların çok çeşitli ve farklı mevzuatlar olduğunu kavrar11
ÖK - 2 : Her alanın yönetiminde farklı kurumların rol aldığından ve bu kurumların neler olduğundan haberdar olur11
ÖK - 3 : Bu alanların tespiti ve tescili süreçleri, planlama ile olan ilişkisel durumlarının arazi yönetimi uygulamalarının hızlı ve sorunsuz olarak yürütülmesine olan katısını kavrar. 11
ÖK - 4 : Uygulama aşamasındaki mevcut sorunların; teknik, yasal ve kurumsal açıdan analizini yaparak, sonuçlarını rapor haline getirir.9
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Korunan Alanların tespiti ve tescili ile başlayan süreçte, bu alanların farklı arazi yönetimi uygulamalarındaki durumu ve öneminin ortaya konulması ile kurumlar arası işbirliğinin sağlanması, mevcut uygulamalarının incelenmesi
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Kültür varlığı ve ilişkili korunan alanların tanımı
 Hafta 2Koruma Uygulama ve Denetim Büroları (KUDEB) yetki ve sorumluluğu
 Hafta 3Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü yetki ve sorumluluğu
 Hafta 4Kültür Varlıkları Koruma (Yüksek) Kurulu teşekkül, yetki ve sorumluluğu
 Hafta 5Özel Çevre Koruma Bölgesi, Doğal Sit Alanı, Tabiat Varlığı
 Hafta 6Tabiat Varlıkları Koruma Genel Müdürlüğü
 Hafta 7Tabiat Varlıkları Koruma (Bölge/Merkez) Komisyonu yetki ve sorumluluğu
 Hafta 8 sınav
 Hafta 9Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü
 Hafta 10Milli park, Tabiat koruma alanı, Tabiat anıtı,
 Hafta 11Yaban hayatını geliştirme sahası, Tabiat parkı, Ramsar ve sulak alan
 Hafta 12Ormanlar, Mezarlıklar, Tarım alanları, Vakıf taşınmazlar
 Hafta 13Denizel alanlar ve kıyılar
 Hafta 14Arsa ve arazi düzenlemesi, kentsel dönüşüm, imar haklarının aktarımı
 Hafta 15Uluslararası alanda korunan alanlar
 Hafta 16sınav
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1edited by Graeme L. Worboys, Michael Lockwood, Ashish Kothari, Sue Feary, Ian Pulsford, Protected Area Governance and Management, the Australian National University-Canberra: ANU Press, , ISBN: 9781925021684(paperback) 97881925021691(ebook), 933 pages, 2015
2Taşınmaz Kültür Varlığı Korunma Alanları Coğrafi Veri Modeli Geliştirilmesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi BAP Projesi (Tamamlandı), FBB-2016-5528, 2016
32863 sayılı yasa (1983) ve 644 sayılı KHK (2011)
 
İlave Kaynak
1Çoruhlu Y.E., Yildiz O., "Geographıcal Data Model for Cultural Immovable Propertıes", Survey Review, 2017 (https://doi.org/10.1080/00396265.2017.1325568)
2Çoruhlu Y.E., Yildiz O., "Geographical database for object-oriented land division modelling in Turkey", Land Use Policy, vol.68, pp.212-221, 2017
3Çoruhlu Y.E., Inan H.I., Yilmaz H., Demir O., "Geographıc Data Model Of Foundatıon Immovable", Sıgma Journal of Engıneerıng and Natural Scıences-Sigma Muhendislik ve Fen Bilimleri Dergisi, vol.33, pp.539-559, 2015
4Saralioğlu M.Ö., Demir O., Çoruhlu Y.E., Saralioğlu E., "Data model design for qualified natural-protected area in Turkey", Survey Review, 2017 (https://doi.org/10.1080/00396265.2017.1388960
5Demir O., Makul O., Çoruhlu Y.E., Yildiz O., "Development of a Geographıcal Database Based on Rıver Basın Management in the Land Management Terms", Fresenius Environmental Bulletin, vol.26, pp.2914-2924, 2017
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 2 30
Yıl içi çalışma 14
Proje 4 14
Uygulama 4 21 15
Ödev 6 20 5
Dönem sonu sınavı 16 3 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 13 39
Sınıf dışı çalışma 4 12 48
Laboratuar çalışması 2 5 10
Arasınav için hazırlık 15 1 15
Arasınav 3 7 21
Uygulama 2 10 20
Ödev 2 7 14
Proje 2 1 2
Dönem sonu sınavı için hazırlık 20 1 20
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Toplam Çalışma Yükü192