Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE6986Research in Academic Writing3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Hasan SAĞLAMEL
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilere L2 (yabancı/ikinci dil) yazımında araştırma metodolojileri ve teorileri hakkında derinlemesine bir anlayış sağlamak. Öğrencileri L2 yazma alanındaki ampirik araştırmaların eleştirel analizine ve değerlendirmesine dahil etmek. Yazma süreçleri, sosyal ve kültürel bağlamlar, geri bildirim mekanizmaları ve teknolojik araçlar dahil olmak üzere L2 yazmanın teorik temellerini ve pratik uygulamalarını keşfetmek. Öğrencilerin L2 yazma öğretiminde temel teorik çerçeveleri ve kavramları pratik öğretim ve değerlendirme stratejilerine uygulama becerilerini geliştirmek.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : bilimsel literatürü eleştirel olarak değerlendirmeyi, güvenilir kaynakları belirlemeyi ve araştırma argümanlarını etkili bir şekilde desteklemek için çeşitli kaynaklardan gelen bilgileri sentezlemeyi öğreneceklerdir,83,6,
ÖK - 2 : araştırma soruları formüle edebilecek, araştırma hedeflerini ifade edebilecek ve araştırma projelerinin kapsamını, metodolojisini ve önemini özetleyen tutarlı araştırma önerileri geliştirebileceklerdir,103,6,
ÖK - 3 : yapı, üslup ve organizasyon dahil olmak üzere akademik yazım kurallarında yetkinlik kazanacak ve bilimsel standartlara uygun araştırma makaleleri hazırlama, gözden geçirme ve düzenleme becerisini göstereceklerdir,75,
ÖK - 4 : uygun araştırma metodolojilerini seçme, araştırma soruları tasarlama ve araştırma projelerini etkin bir şekilde planlama becerileri edineceklerdir. 43,6,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu ders, alanın hem teorik hem de pratik yönlerine odaklanarak L2 (yabancı/ikinci dil) yazma araştırmalarının derinlemesine incelenmesini sağlamak üzere tasarlanmıştır. Ders, yazma süreçleri, yazmanın sosyal ve kültürel bağlamları, geribildirim ve değerlendirmenin yazma gelişimindeki rolü ve L2 yazmada teknoloji kullanımı dahil olmak üzere L2 yazma ile ilgili çok çeşitli konuları kapsayacaktır. Ders boyunca öğrenciler, L2 yazma alanındaki temel teorik çerçeveler ve tartışmalarla ilgilenecek ve ampirik araştırma çalışmalarını eleştirel olarak değerlendireceklerdir. Ders ayrıca, öğrencilerin yazma örneklerinin analizi ve yazma görevlerinin ve değerlendirme rubriklerinin tasarımı yoluyla L2 yazmanın öğretilmesi ve değerlendirilmesiyle ilgili pratik beceriler geliştirmeleri için fırsatlar sağlayacaktır. Dersin sonunda öğrenciler, L2 yazma araştırmaları hakkında kapsamlı bir anlayışa ve bu araştırmaları çeşitli bağlamlarda eleştirel olarak değerlendirme ve uygulama becerisine sahip olacaklardır. Bu ders, dil ve yazma çalışmalarında güçlü bir temele sahip olan yüksek lisans öğrencileri ve ileri düzey lisans öğrencileri için uygundur. İşlenecek konular şunları içerir: - L2 yazımına yaklaşımlar - yazma eğitiminin yürütülme biçimleri - araştırma yazma - yazının değerlendirilmesi - yazmada kültürel farkliliklar - yazma nasıl öğretilir - yazı nasıl geliştirilir
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş, akademik yazmada teamüller
 Hafta 2Yazı öğretimine ilişkin yaklaşımlar
 Hafta 3Türkiye Bağlamında Yabancı Dilde Yazmanın İncelenmesi
 Hafta 4Öğrencilerin (akademik) yazmaya yönelik algıları
 Hafta 5Öğretmenlerin (akademik) yazmaya yönelik algıları
 Hafta 6Yabancı/İkinci dil eğitiminde geri bildirim
 Hafta 7Yabancı/İkinci dil eğitiminde akran geri bildirimi
 Hafta 8İkinci dil yazmada popülasyon ve bağlam
 Hafta 9Arasınav ödevi
 Hafta 10Yazmayı öğrenme ve geliştirme (Öğretim yöntem ve teknikleri)
 Hafta 11Yazma öğretimi ve değerlendirmesi (Öğretim yöntem ve teknikleri)
 Hafta 12Yazma öğretiminde ve değerlendirilmesinde teknoloji kullanımı (Öğretim yöntem ve teknikleri)
 Hafta 13İkinci dil yazma araştırması (Nitel)
 Hafta 14İkinci dil yazma araştırması (Nitel)
 Hafta 15Kültür ve yazma
 Hafta 16Ödev teslimi
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Hyland, K. (2003). Second language writing. Cambridge University Press.
2Manchón, R. and Matsuda, P. (Eds.) (2016). Handbook of second and foreign language writing. De Gruyter Mouton.
 
İlave Kaynak
1Bitchener, J., & Ferris, D. (2012). Written corrective feedback in second language acquisition and writing. Routledge.
2Casanave, C. P. (2004). Controversies in second language writing: Dilemmas and decisions in research and instruction. The University of Michigan Press.
3Hyland, K. (2009). Teaching and researching writing (second Ed.). Pearson Education.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 30
Yıl içi çalışma 12 20
Dönem sonu sınavı 16 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 14 70
Arasınav için hazırlık 3 9 27
Arasınav 5 2 10
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 14 28
Dönem sonu sınavı 5 1 5
Toplam Çalışma Yükü182