|
IDE6986 | Research in Academic Writing | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Hasan SAĞLAMEL | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere L2 (yabancı/ikinci dil) yazımında araştırma metodolojileri ve teorileri hakkında derinlemesine bir anlayış sağlamak.
Öğrencileri L2 yazma alanındaki ampirik araştırmaların eleştirel analizine ve değerlendirmesine dahil etmek.
Yazma süreçleri, sosyal ve kültürel bağlamlar, geri bildirim mekanizmaları ve teknolojik araçlar dahil olmak üzere L2 yazmanın teorik temellerini ve pratik uygulamalarını keşfetmek.
Öğrencilerin L2 yazma öğretiminde temel teorik çerçeveleri ve kavramları pratik öğretim ve değerlendirme stratejilerine uygulama becerilerini geliştirmek.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | bilimsel literatürü eleştirel olarak değerlendirmeyi, güvenilir kaynakları belirlemeyi ve araştırma argümanlarını etkili bir şekilde desteklemek için çeşitli kaynaklardan gelen bilgileri sentezlemeyi öğreneceklerdir, | 8 | 3,6, | ÖK - 2 : | araştırma soruları formüle edebilecek, araştırma hedeflerini ifade edebilecek ve araştırma projelerinin kapsamını, metodolojisini ve önemini özetleyen tutarlı araştırma önerileri geliştirebileceklerdir, | 10 | 3,6, | ÖK - 3 : | yapı, üslup ve organizasyon dahil olmak üzere akademik yazım kurallarında yetkinlik kazanacak ve bilimsel standartlara uygun araştırma makaleleri hazırlama, gözden geçirme ve düzenleme becerisini göstereceklerdir, | 7 | 5, | ÖK - 4 : | uygun araştırma metodolojilerini seçme, araştırma soruları tasarlama ve araştırma projelerini etkin bir şekilde planlama becerileri edineceklerdir. | 4 | 3,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, alanın hem teorik hem de pratik yönlerine odaklanarak L2 (yabancı/ikinci dil) yazma araştırmalarının derinlemesine incelenmesini sağlamak üzere tasarlanmıştır. Ders, yazma süreçleri, yazmanın sosyal ve kültürel bağlamları, geribildirim ve değerlendirmenin yazma gelişimindeki rolü ve L2 yazmada teknoloji kullanımı dahil olmak üzere L2 yazma ile ilgili çok çeşitli konuları kapsayacaktır.
Ders boyunca öğrenciler, L2 yazma alanındaki temel teorik çerçeveler ve tartışmalarla ilgilenecek ve ampirik araştırma çalışmalarını eleştirel olarak değerlendireceklerdir. Ders ayrıca, öğrencilerin yazma örneklerinin analizi ve yazma görevlerinin ve değerlendirme rubriklerinin tasarımı yoluyla L2 yazmanın öğretilmesi ve değerlendirilmesiyle ilgili pratik beceriler geliştirmeleri için fırsatlar sağlayacaktır.
Dersin sonunda öğrenciler, L2 yazma araştırmaları hakkında kapsamlı bir anlayışa ve bu araştırmaları çeşitli bağlamlarda eleştirel olarak değerlendirme ve uygulama becerisine sahip olacaklardır. Bu ders, dil ve yazma çalışmalarında güçlü bir temele sahip olan yüksek lisans öğrencileri ve ileri düzey lisans öğrencileri için uygundur. İşlenecek konular şunları içerir:
- L2 yazımına yaklaşımlar
- yazma eğitiminin yürütülme biçimleri
- araştırma yazma
- yazının değerlendirilmesi
- yazmada kültürel farkliliklar
- yazma nasıl öğretilir
- yazı nasıl geliştirilir
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, akademik yazmada teamüller | | Hafta 2 | Yazı öğretimine ilişkin yaklaşımlar | | Hafta 3 | Türkiye Bağlamında Yabancı Dilde Yazmanın İncelenmesi | | Hafta 4 | Öğrencilerin (akademik) yazmaya yönelik algıları | | Hafta 5 | Öğretmenlerin (akademik) yazmaya yönelik algıları | | Hafta 6 | Yabancı/İkinci dil eğitiminde geri bildirim | | Hafta 7 | Yabancı/İkinci dil eğitiminde akran geri bildirimi | | Hafta 8 | İkinci dil yazmada popülasyon ve bağlam | | Hafta 9 | Arasınav ödevi | | Hafta 10 | Yazmayı öğrenme ve geliştirme (Öğretim yöntem ve teknikleri) | | Hafta 11 | Yazma öğretimi ve değerlendirmesi (Öğretim yöntem ve teknikleri) | | Hafta 12 | Yazma öğretiminde ve değerlendirilmesinde teknoloji kullanımı (Öğretim yöntem ve teknikleri) | | Hafta 13 | İkinci dil yazma araştırması (Nitel) | | Hafta 14 | İkinci dil yazma araştırması (Nitel) | | Hafta 15 | Kültür ve yazma | | Hafta 16 | Ödev teslimi | | |
1 | Hyland, K. (2003). Second language writing. Cambridge University Press.
| | 2 | Manchón, R. and Matsuda, P. (Eds.) (2016). Handbook of second and foreign language writing. De Gruyter Mouton. | | |
1 | Bitchener, J., & Ferris, D. (2012). Written corrective feedback in second language acquisition and writing. Routledge. | | 2 | Casanave, C. P. (2004). Controversies in second language writing: Dilemmas and decisions in research and instruction. The University of Michigan Press.
| | 3 | Hyland, K. (2009). Teaching and researching writing (second Ed.). Pearson Education. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 3 | 9 | 27 | Arasınav | 5 | 2 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 5 | 1 | 5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 182 |
|