|
IDE6985 | Composition in English for Academic Disciplines | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ali Şükrü ÖZBAY | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ayrıca bağlamsallaştırılmış metinsel etkinliklerle, belirli retorik amaçlar için biçim ve anlamın eşleştirilmesiyle meşgul olacaklardır. Öğrencilerden LancsBox, Sketch Engine, AntConc gibi bilgisayarlı dil araçlarını kullanarak uygun kaynakları toplamaları, bilgileri organize etmeleri ve anlatım çerçevelerine ve semantik prozodik formlara odaklanarak çeşitli akademik makale ve araştırma makaleleri modelleri oluşturmaları beklenecektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | akademik Amaçlı İngilizce öğretiminde güncel yaklaşım ve yöntemlerin ilkelerini ve uygulamalarını öğreneceklerdir | | | ÖK - 2 : | belirli disiplinlerdeki belgeleri okuyup ve analiz edeceklerdir.
sonuçları birden fazla perspektiften sentezleyeceklerdir | | | ÖK - 3 : | araştırmalarından disiplin açısından uygun yazılar üreteceklerdir.
araştırma faaliyetlerini yazılı raporlara çevirebileceklerdir.
| | | ÖK - 4 : | İngilizce konuşulan akademik topluluğun beklentilerine uygun metinler üreteceklerdir.
| | | ÖK - 5 : | dilsel veya edebi (üslupsal) analiz için gelişmiş bilgisayarlı derlem araçlarını kullanacaklardır. | | | ÖK - 6 : | metinsel verileri çok boyutlu perspektiflerden değerlendirecek
entelektüel ve söylem topluluklarına yönelik farkındalık kazanacaklardır | | | ÖK - 7 : | entelektüel ve söylem topluluklarını analiz edeceklerdir. | | | ÖK - 8 : | disipline özgü akademik metinlerin retorik analizini yapacakla | | | ÖK - 9 : | çeşitli disiplinlerin akademik metinlerinde bilgi üretme yolları arayacaklardır.
akademik metinsel argümana odaklanacaklardır
| | | ÖK - 10 : | akademik metinsel argümana odaklanacaklardır
web destekli tartışmalar oluşturacaklardır.
| | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders Dil, Dilbilim ve Edebiyat gibi akademik disiplinlerde bilimsel faaliyetlerde bulunmaya hazırlanan lisansüstü düzeydeki öğrenciler için tasarlanmıştır. Akademik söylemin seçilmiş retorik modellerini (araştırma makaleleri) okuyarak ve yazarak, öğrenciler akademik metinlerin çeşitli modellerinin organizasyon yapısını, sözcüksel yapıları ve anlamsal bileşenlerini analiz edebilecek ve kullanabileceklerdir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Akademik Disiplinlerde Araştırma Yazımı
Akademik yazı nedir ve onu nasıl inceleyebiliriz? | | Hafta 2 | Entelektüel ve Söylem Toplulukları
Akademik yazımda hangi metin türleri yer alır? | | Hafta 3 | ENTELEKTÜEL VE ??SÖYLEM TOPLULUKLARININ ANALİZİ
Üzerinde düşünebileceğiniz ve daha iyi kontrol sahibi olduğunuzu gösterebileceğiniz yollar
İngilizce akademik yazım kuralları? | | Hafta 4 | AKADEMİK METİNLERİN RETORİK ANALİZİ
Akademik araştırma makalelerinde bulunan metin işlevleri | | Hafta 5 | AKADEMİK METİNLERİN RETORİK ANALİZİ
Akademik araştırma makalelerinde bulunan metin işlevleri | | Hafta 6 | Söylem Toplulukları Kavramının Araştırma Yazımına Uygulanması | | Hafta 7 | Güncel Perspektifler ve Tartışmalar | | Hafta 8 | | | Hafta 9 | Araştırma Kaynaklarınızı Kontrol Altına Alarak Akademik Yazımda Otorite Oluşturmak | | Hafta 10 | YAZARI YAZIYA GERİ DÖNMEK | | Hafta 11 | | | Hafta 12 | Akademik Disiplinler İçin Kompozisyon | | Hafta 13 | Akademik Disiplinlerde Bilginin Oluşturulması | | Hafta 14 | ENTELEKTÜEL VE ??SÖYLEM TOPLULUKLARININ ANALİZİ
Üzerinde düşünebileceğiniz ve daha iyi kontrol sahibi olduğunuzu gösterebileceğiniz yollar
İngilizce akademik yazım kuralları? | | Hafta 15 | ENTELEKTÜEL VE ??SÖYLEM TOPLULUKLARININ ANALİZİ
Üzerinde düşünebileceğiniz ve daha iyi kontrol sahibi olduğunuzu gösterebileceğiniz yollar
İngilizce akademik yazım kuralları? | | Hafta 16 | Genel Tekrar | | |
1 | Kuhn, Thomas. 1962. The Structure of Scientific Revolutions. University of Chicago Press, Chicago, Illinois. Melzer, Dan. 2003. ?Assignments Across the Curriculum: A Survey of College Writing.? Language and Learning Across the Disciplines. (6.1): 86- 110. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 2 | 30 | Proje | 11 | | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 12 | 7 | 84 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Proje | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 142 |
|