|
IDE6020 | Clasroom Research Applications | 3+0+0 | AKTS:5.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Raşide DAĞ AKBAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin özel amacı öğrencilere sınıf içi araştırma yöntemlerindeki temel konuları tanıtmak ve gerçek dil sınıflarında araştırma yapmalarını sağlamaktır. Bu nedenle dersin sonunda öğrenciler sınıf içi araştırmalarla ilgili genel konulara aşina olacak ve sınıfla ilgili araştırmalar yürütebileceklerdir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | aktiviteye dayalı dil süreçlerinin ve dil öğrenmenin doğası hakkında anlayışlarını geliştireceklerdir | 6,8,10,11,12 | 1,3,5,6 | ÖK - 2 : | araştırmaya değer konular hakkında fikir sahibi olacaklardır | 6,8,10,13 | 1,3,5,6 | ÖK - 3 : | araştırma konularının nasıl araştırılacağı hakkında bilgi sahibi olacaklardır | 8,9,10,11 | 1,3,5,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Ders, öğrencileri ELT bağlamında sınıf araştırmasının temel konuları ve kurallarıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğretmen ve öğrenci davranışları, sınıf içi eğitim, etkileşim, bireysel farklılıklar, öğrenme süreçleri ve dil sınıfı ortamının çeşitli yönleri, yani dil sınıfında olup bitenler üzerine odaklanan araştırmalara odaklanır. Aynı zamanda öğrencilere, İngilizce dilinin nasıl öğrenildiği, edinildiği veya öğretildiği ve bu eğitim süreçlerinin sınıf araştırması yardımıyla nasıl desteklendiği konusundaki anlayışlarını geliştirecek uygulamalı bir araştırma başlatmaları için metodolojik öneriler sağlamayı amaçlamaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yabancı dil sınıf içi araştırmalarında başlıca konular
| | Hafta 2 | Sınıf içi araştırması yöntemleri | | Hafta 3 | Genel yöntemsel konular
| | Hafta 4 | Sınıf içi araştırması yöntemlerine yaklaşımlar
| | Hafta 5 | Yabancı dil sınıflarında öğretmen konuşması
| | Hafta 6 | Yabancı dil sınıflarında öğrenci davranışları | | Hafta 7 | Öğrenciler arası iletişim ve öğrenme stratejileri | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Yabancı dil sınıflarında öğretmen ve öğrenci iletişimi | | Hafta 10 | Yabancı dil sınıflarında dönüt | | Hafta 11 | Öğrenme çıktıları | | Hafta 12 | Formal dil öğretimi | | Hafta 13 | Öğrenci davranışları ve öğrenme çıktıları arasındaki ilişki | | Hafta 14 | Sınıf içi iletişim ile öğrenme çıktıları arasındaki ilişki | | Hafta 15 | Sınıf içi araştırmada metodolojik unsurlar | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Chaudron, C. 1988; Second Language Classrooms: Research on Teaching and Learning, C.U.P, New York | | |
1 | Bygate, M; Skehan, P.; Swain, M, 2001; Researching pedagogic tasks: Second Langauge Learning, Teaching and Testing, Pearson Education Ltd, UK | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 02/04/2025 | 3 | 30 | Ödev | 12 | 30/04/2025 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 21/05/2025 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 3 | 14 | 42 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Ödev | 3 | 14 | 42 | Proje | 7 | 5 | 35 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 14 | 42 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 209 |
|