Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE6020Clasroom Research Applications3+0+0AKTS:5.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Raşide DAĞ AKBAŞ
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Dersin özel amacı öğrencilere sınıf içi araştırma yöntemlerindeki temel konuları tanıtmak ve gerçek dil sınıflarında araştırma yapmalarını sağlamaktır. Bu nedenle dersin sonunda öğrenciler sınıf içi araştırmalarla ilgili genel konulara aşina olacak ve sınıfla ilgili araştırmalar yürütebileceklerdir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : aktiviteye dayalı dil süreçlerinin ve dil öğrenmenin doğası hakkında anlayışlarını geliştireceklerdir6,8,10,11,121,3,5,6
ÖK - 2 : araştırmaya değer konular hakkında fikir sahibi olacaklardır6,8,10,131,3,5,6
ÖK - 3 : araştırma konularının nasıl araştırılacağı hakkında bilgi sahibi olacaklardır8,9,10,111,3,5,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Ders, öğrencileri ELT bağlamında sınıf araştırmasının temel konuları ve kurallarıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğretmen ve öğrenci davranışları, sınıf içi eğitim, etkileşim, bireysel farklılıklar, öğrenme süreçleri ve dil sınıfı ortamının çeşitli yönleri, yani dil sınıfında olup bitenler üzerine odaklanan araştırmalara odaklanır. Aynı zamanda öğrencilere, İngilizce dilinin nasıl öğrenildiği, edinildiği veya öğretildiği ve bu eğitim süreçlerinin sınıf araştırması yardımıyla nasıl desteklendiği konusundaki anlayışlarını geliştirecek uygulamalı bir araştırma başlatmaları için metodolojik öneriler sağlamayı amaçlamaktadır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Yabancı dil sınıf içi araştırmalarında başlıca konular
 Hafta 2Sınıf içi araştırması yöntemleri
 Hafta 3Genel yöntemsel konular
 Hafta 4Sınıf içi araştırması yöntemlerine yaklaşımlar
 Hafta 5Yabancı dil sınıflarında öğretmen konuşması
 Hafta 6Yabancı dil sınıflarında öğrenci davranışları
 Hafta 7Öğrenciler arası iletişim ve öğrenme stratejileri
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Yabancı dil sınıflarında öğretmen ve öğrenci iletişimi
 Hafta 10Yabancı dil sınıflarında dönüt
 Hafta 11Öğrenme çıktıları
 Hafta 12Formal dil öğretimi
 Hafta 13Öğrenci davranışları ve öğrenme çıktıları arasındaki ilişki
 Hafta 14Sınıf içi iletişim ile öğrenme çıktıları arasındaki ilişki
 Hafta 15Sınıf içi araştırmada metodolojik unsurlar
 Hafta 16Final sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Chaudron, C. 1988; Second Language Classrooms: Research on Teaching and Learning, C.U.P, New York
 
İlave Kaynak
1Bygate, M; Skehan, P.; Swain, M, 2001; Researching pedagogic tasks: Second Langauge Learning, Teaching and Testing, Pearson Education Ltd, UK
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 02/04/2025 3 30
Ödev 12 30/04/2025 1 20
Dönem sonu sınavı 16 21/05/2025 3 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Arasınav için hazırlık 3 14 42
Arasınav 3 1 3
Ödev 3 14 42
Proje 7 5 35
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 14 42
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Toplam Çalışma Yükü209