|
IDE6140 | Stylistics and Narratology | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrecilerin anlatıbilim ve biçembilim arasındaki karşılıklı ilişki hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | anlatıbilimin anlamı, doğuşu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olacklardır. | 2 | 1,5,6 | ÖK - 2 : | biçembilimin anlamı, dığuşu ve gelişimi hakkında bilgi edineceklerdir. | 2 | 1,5,6 | ÖK - 3 : | anlatıbilim ve beiçembilim arasındaki karşılıklı ilişkiyi kavrayacaklardır. | 2 | 1,5,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Anlatıbilim ve biçembilim arasındaki ilişkiyle ilgili konuları kapsamaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş | | Hafta 2 | Biçembilim ve Anlatıbilim: Tek yönlü ya da Karşılıklı Bir İlişki? | | Hafta 3 | Hikaye: Olaylar ve Karakterler | | Hafta 4 | Hikaye: Olaylar ve Karakterler (devam) | | Hafta 5 | Metin: Zaman, Karakterize Etme ve Odaklama | | Hafta 6 | Metin: Zaman, Karakterize Etme ve Odaklama (devam) | | Hafta 7 | Anlatı: Boyutlar, Sesler ve Konuşma Sunumu | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Anlatı: Boyutlar, Sesler ve Konuşma Sunumu | | Hafta 10 | Konuşma sunumu (devam) | | Hafta 11 | Biçimsel (klasik) anlatıbilim ya da (postklasik) anlatıbilimler? | | Hafta 12 | Varoluşsal izdüşüm olarak üslup: Yazar | | Hafta 13 | Dinamik Anlam Yapısı olarak Üslup: Metin | | Hafta 14 | Anlamın "Duygusal" Yapısı olarak Üslup: Okuyucu | | Hafta 15 | Biçembilim ve Anlatıbilim: Anlatı Kurgusuna Disiplinlerarası Yaklaşım | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Shlomith Rimmon-Kenan Narrative Fiction (1983) | | 2 | Morris, Wesley. FRIDAY?S FOOTPRINT: Structuralism and the Articulated Text Book (1979) | | |
1 | Percy Lubbock, The Craft of Fiction (1921) ? Wayne Booth, The Rhetoric of Fiction (1961)?Gerard Genette, Narrative Discourse (1972)?Seymour Chatman, Story and Discourse (1978)?Gerald Prince, A Dictionary of Narratology (2003) Percy Lubbock, The Craft of Fiction (1921) | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Proje | 16 | 10/01/2013 | 4 | 50 | Dönem sonu sınavı | 15 | 03/06/2013 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 16 | 64 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 7 | 21 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 2.5 | 1 | 2.5 | Uygulama | 5 | 5 | 25 | Ödev | 3 | 15 | 45 | Proje | 3 | 15 | 45 | Kısa sınav | 1 | 2 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 7 | 3 | 21 | Diğer 2 | 5 | 3 | 15 | Toplam Çalışma Yükü | | | 251.5 |
|