|
IDE6040 | Semantics | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Dr. Mustafa Naci Kayaoğlu | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | öğrencilerin anblam bilimi kapsamı ve bunun üzerine yapılmış geçmişteki çalışmalar hakkında geniş bir bakış açısına sahip olmaları hedeflenir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | anlam bilimi hakkında temel bilgilere sahip olacaktır. | 11,12,13 | 1,6 | ÖK - 2 : | anlam üzerine teorik varsayımları karşılaştırma gücüne sahip olacaklardır. | 12,13 | 1,3,6 | ÖK - 3 : | cümleler arasında mantıksal ilişkileri kavrayabileceklerdir. | 11,12 | 1,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Anlam, anlam bilgisi, tanımlayıcı sosyal ve ifade edilebilir; anlamlar ve okuma; anlam ve mantık; anlam ilişkileri; anlam tahmini gibi temel konuları içermektedir. Bunun yanı sıra anlam bileşenleri, anlam ve dil karşılaştırması yapılarak anlam bilgisi pekiştirilir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Anlam ve anlam bilgisi | | Hafta 2 | Anlam bilim tarihi ve teorik varsayımlar | | Hafta 3 | Anlamlar ve okumalar | | Hafta 4 | Anlam ve Mantık | | Hafta 5 | Anlam ilişkileri | | Hafta 6 | Anlam Tahmini | | Hafta 7 | Anlam Bileşenleri | | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Dil ve Anlam karşılaştırmaları | | Hafta 10 | Anlam ve kavrama | | Hafta 11 | Cümle anlamı | | Hafta 12 | Anlam bilimde temel görüşler | | Hafta 13 | Tanımlayıcı, sosyal ve ifadeedilebilir anlam | | Hafta 14 | Anlam bilim temsili | | Hafta 15 | Telafi Haftası | | Hafta 16 | Final sınavı | | |
1 | Löbner, S.2002; Understanding Semantics; Oxford, USA | | |
1 | Hurford, J. 1983; Semantics: A course book; CUP,Britain | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 29/03/2010 | 2 | 30 | Proje | 11 | 20/05/2010 | 4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/06/2010 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 12 | 7 | 84 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Proje | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 7 | 84 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 216 |
|