|
TDEZ6513 | Discourse Analysis - II | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Çiğdem USTA | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere dilin ideoloji, güç, ırkçılık, sosyal dışlama ve hile içeren kullanımlarıyla ilgili duyarlılık kazandırmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İşlevleri bakımından dile yönelik kuramları kavrar. | 1,5,6,8,9 | 1,6 | ÖK - 2 : | Bireysel ve toplumsal seviyelerde dilin kullanımını değerlendirme yöntemlerini öğrenir. | 1,5,6,8,9 | 1,6 | ÖK - 3 : | Metin çözümlemeleriyle arka plan okumaları yapar. | 1,5,6,8,9 | 1,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Aldatma ve iknanın dilbilimsel yöntemleri, gösterimsel ifadeler ve sözdizimsel, anlambilimsel, söylembilimsel seçimlerin kullanımıyla söylemin çerçevesini oluşturabilir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Söylem Analizine Genel Bir Bakış | | Hafta 2 | Eleştirel Söylem Analizinin Kapsam ve Amaçları Hakkında | | Hafta 3 | Çerçeveleme | | Hafta 4 | Sözcük Tercihleri | | Hafta 5 | Zamir Politikaları | | Hafta 6 | Sözdizimsel Tercihler | | Hafta 7 | Söylembilimsel Tercihler | | Hafta 8 | Anlambilimsel Tercihler | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Anlambilimsel Tercihler | | Hafta 11 | Metafor | | Hafta 12 | Kısa Sınav | | Hafta 13 | Metafor | | Hafta 14 | Metinler Üzerinde İncelemeler | | Hafta 15 | Metinler Üzerinde İncelemeler | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Flowerdew, J and Richardson, J.E. 2018; The Routledge Handbook of Critical Discourse Studies, Routledge, London and New York | | |
1 | Van Dijk, Teun (2003). "Söylem ve İdeoloji: Çok Alanlı Bir Yaklaşım", Söylem ve İdeoloji: Mitoloji, Din, İdeoloji, B. Çoban ve Z. Özarslan (der.), N. Ateş (çev.), İstanbul: Su Yayınları, s. 13-113. | | 2 | Van Dijk, Teun (2005). "Söylemin Yapıları ve İktidarın Yapıları", Medya, İktidar, İdeoloj, (3. Baskı), M. Küçük (der., çev.), Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları, s. 315-377. | | 3 | Büyükkantarcıoğlu, Nalan (2001). "Eleştirel Söylem Çözümlemesi Ve Toplumruhbilim Bağlamında Bir Metin İncelemesi: İnci Aral'ın Gölgede Kırk Derece Adlı Öyküsü", Ünsal Özünlü ve Mehmet Ali Gülel (ed.), I. Dil, Yazın, Deyişbilim Sempozyumu Bildirileri, Denizli, s. 176-189. | | 4 | Fairclough, N. 2003; "Dil ve İdeoloji, Söylem ve İdeoloji: Mitoloji, Din, İdeoloji", B. Çoban ve Z. Özarslan (ed.), B. Çoban (çev.), Su Yayınları, İstanbul, s. 155- 173. | | 5 | Coward, Rosalind ve Ellis, John (2008). Dil ve Maddecilik, V. Kılınç (çev.), İstanbul: Toroslu Kitaplığı. | | 6 | Günay, Doğan, (2013). Söylem Çözümlemesi, Papatya Yay., İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/04/2018 | 2 | 30 | Sunum | 12 | 02/05/2018 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/06/2018 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 13 | 39 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 3 | 7 | 21 | Kısa sınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 2 | 4 | Diğer 1 | 4 | 1 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|