|
TDE6000 | Doktora Tezi | 0+1+0 | AKTS:30 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Ülkü ELİUZ,PROF. DR. Kemal ÜÇÜNCÜ,DOÇ. DR. Bahadır GÜNEŞ,DOÇ. DR. Savaşkan Cem BAHADIR,DR. ÖĞR. ÜYESİ Gülseren ÖZDEMİR RİGANELİS,DR. ÖĞR. ÜYESİ Fırat CANER,PROF. DR. Ülkü ELİUZ,PROF. DR. Kemal ÜÇÜNCÜ,DOÇ. DR. Savaşkan Cem BAHADIR,DOÇ. DR. Bahadır GÜNEŞ,DR. ÖĞR. ÜYESİ Fırat CANER,DR. ÖĞR. ÜYESİ Gülseren ÖZDEMİR RİGANELİS, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Doktora tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları ve bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 3,5 | ÖK - 2 : | Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 2,4,5 | ÖK - 3 : | Üzerinde çalışılan problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir ve düşünceleri ve bulguları ikna edici bir yolla sunabilir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 2,4,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Doktora tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | | Hafta 2 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | | Hafta 3 | Tezikapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | | Hafta 4 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | | Hafta 5 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 6 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 7 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | | Hafta 8 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 9 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | | Hafta 10 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | | Hafta 11 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | | Hafta 12 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | | Hafta 13 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | | Hafta 14 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | | Hafta 15 | Tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | | |
1 | Books and papers related to the subject being studied | | |
1 | Reference books containing information related to the subject being studied | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sözlü sınav | 15 | | 1 | 50 | Sunum | 15 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Proje | 43 | 14 | 602 | Diğer 1 | 18 | 15 | 270 | Toplam Çalışma Yükü | | | 900 |
|