|
TDEZ6300 | Discourse Analysis - I | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Fırat CANER | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. A.Mevhibe COŞAR | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders, öğrencilere ana hatlarıyla söylemi tanıtmayı ve öğrencilerin, söylem işaretlerini farkedebilir hale gelmelerini amaçlar. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İşlevleri bakımından dile yönelik kuramları kavrar. | 1,5,6,8 | 1,3 | ÖK - 2 : | Bireysel ve toplumsal seviyelerde dilin kullanımını değerlendirme yöntemlerini öğrenir. | 1,5,6,8,9 | 3,5 | ÖK - 3 : | Metin çözümlemeleriyle arka plan okumaları yapar. | 1,5,6,8,9 | 1,5,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Söylem analizi öğrencilere, medyadaki önemli olaylarda, sosyal dışlama uygulamaları ve politik söylemlerde kullanıldığı üzere dile yönelik eleştirel farkındalık kazandırmayı amaçlar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş; Söylem Analizi Nedir | | Hafta 2 | İletişim Faaliyeti | | Hafta 3 | İletişimde Söylem | | Hafta 4 | Söylem Türleri | | Hafta 5 | Söylem Türleri | | Hafta 6 | Söylem Bağları | | Hafta 7 | Söylem İşaretleyicileri | | Hafta 8 | Öyküleme | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Argümantasyon | | Hafta 11 | Argümantasyon | | Hafta 12 | Kısa Sınav | | Hafta 13 | İkna | | Hafta 14 | Söylem ve Kültür | | Hafta 15 | Söylem ve toplum | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Sözen, E. 1999; Söylem: Belirsizlik, Mübadele, Bilgi, Güç ve Refleksivite, Paradigma Yayınları, İstanbul. | | 2 | Bilgin, N. 2006; Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi Teknikler ve Örnek Çalışmalar, (2.Baskı), Siyasal Kitabevi, Ankara. | | 3 | İnal, A. 1996; Haberi Okumak, Temuçin Yayınları, İstanbul. | | |
1 | Atay, H. (2007). ?Söylem Analizi Kavramının Yapıları Ve İşlem Akışı?, A.Yüksel., B. Mil., Y.Bilim. (Ed.), Nitel Araştırma: Neden, Nasıl, Niçin içinde (169-180). Ankara: Detay Yayıncılık. | | 2 | Rigel, N. 2000; İleti Tasarımında Haber, Der Yayınları, İstanbul. | | 3 | Rifat, M. 1992; Göstergebilimin ABC'si,Simavi Yayınları, İstanbul. | | 4 | Yücel, T. 1992; Anlatı Yerlemleri,YKY, İstanbul. | | 5 | .Karahan, F. 2005; "Toplumruhbilimsel Betimlemeler ve Eleştirel Söylem Çözümlemesi Bağlamında 'Gelinim Olur musun' Adlı Yarışmadaki Dedikodu Nitelikli Konuşmalara Yönelik Bir İnceleme", Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, S. 1, s. 125-154. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 19/11/2018 | 2 | 30 | Ödev | 12 | 08/12/2018 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/01/2018 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 13 | 39 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 3 | 7 | 21 | Kısa sınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 4 | 1 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|