|
END3010 | Yöneylem Araştırması - II | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | END3011-Yöneylem Araştırması - I dersinden DC notu almış olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Gökhan ÖZÇELİK | Diğer Öğretim Üyesi | YOK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ders içeriği kapsamında ele alınan spesifik problemlerin formüle edilmesi ve çözülmesi için gerekli yöntemlerin kullanılması konusunda öğrencilere yön verilmesidir.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
| 5 | | ÖK - 2 : | Tamsayılı programlama problemleri modelleme, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 2 | | ÖK - 3 : | Mühendislik uygulamaları için uygun teknikleri kullanabilme becerisi | 11 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders, tam sayılı matematiksel modelleme ve çözüm algoritmaları, şebeke optimizasyonu, dinamik programlama ve doğrusal olmayan matematiksel modelleme konularını içermektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tam Sayılı Optimizasyona Giriş: Tam sayılı optimizasyonun tanımı, Saf tam sayılı ve karma tam sayılı modellerin tanımı | | Hafta 2 | Tam sayılı Programlama Problemlerinin Modellenmesi: Özel kısıt yapıları (ya/ ya da kısıtları vb.), 0-1 Tam sayılı model örnekleri (Küme kaplama problemi, Sırt çantası problemi vb.), Üretim planlama problemleri | | Hafta 3 | Tam Sayılı Optimizasyon için Çözüm Yöntemleri: Dal sınır metodu tanımı, Dal-sınır metodu kuralları ve dallanma stratejileri | | Hafta 4 | Dal-Sınır Metodu: Grafik ve tablo yöntemler | | Hafta 5 | Kesme Düzlemi Yöntemleri: Gomory (kesme) metodu tanımı, Kesme grafikleri | | Hafta 6 | Primal (Tüm Tamsayılı) Kesme Metodu | | Hafta 7 | 0-1 Dal-Sınır Metodu: Dal-Sınır metodu ile sırt çantası problemlerinin çözümü ve GAMS uygulamaları | | Hafta 8 | Şebeke Optimizasyonu: Giriş ve genel kavramlar, Minimum yayılan ağaç problemi ve Prim ve Kruskal algoritmaları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Şebeke Optimizasyonu: En kısa yol problemi ve Dijsktra and Floyd algoritmaları | | Hafta 11 | Şebeke Optimizasyonu: Maksimum akış problemleri, Max akış- Min kesi teoremi, Ford-Fulkerson algoritması ve GAMS uygulamaları | | Hafta 12 | Dinamik Programlama: Dinamik programlamanın esasları, matematiksel formulasyonlar ve hesaplama yöntemleri | | Hafta 13 | Dinamik Programlama: En kısa yol problemleri, sırt çantası problemleri, üretim-satın alma problemleri | | Hafta 14 | Doğrusal Olmayan Optimizasyon: Genel kavramlar, kısıtsız tek ve çok değişkenli problemler | | Hafta 15 | Doğrusal Olmayan Optimizasyon: Kısıtlı çok değişkenli problemler, Lagrange çarpanları, Kuhn-Tucker koşulları | | Hafta 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
1 | Taha, H.,(2003), An Introduction to Operations Research, 7th Ed., Prentice Hall. | | |
1 | Winston, W., (2004) "Operations Research: Applications and Algorithms" 4th Ed., Wadsworth Inc., USA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 35 | Kısa sınav | 8 15 | | 0,5 0,5 | 10 | Ödev | 5 | | | 5 | Dönem sonu sınavı | 16 | 21/5/2019 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Kısa sınav | .5 | 2 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 85 |
|