|
MET4013 | Nano Malzemeler ve Nano Teknoloji | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Kürşat İÇİN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Nanoparçacık ve nanomalzemelerin özellikleri ve uygulamaları konusunda bilgi vermek ve hızla gelişmekte olan çağın bu yeni alanıyla ilgili süreç, yapı ve üretim konularında farkındalık yaratmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Nanomalzemeleri tanımlamak, doğal nanomalzemeleri ve nano uygulamanın tarihsel gelişimini öğrenmek | 1,12 | 1 | ÖK - 2 : | Nano boyutlandırma, temel araştırma konuları ve uygulama alanlarını öğrenmek, disiplinlerarası bilim özelliğini kavramak
Nano partiküllerin sıvı, kuru ve buhar sentez yöntemlerini öğrenmek ; sol jel, kimyasal çöktürme, kuru öğütme, PVD, CVD yöntemleri | 1,12 | 1 | ÖK - 3 : | Nanomalzemelerin mekanik ve fiziksel özellilerini geleneksel malzemeler ile karşılaştırabilir | 1,12 | 1 | ÖK - 4 : | Nanomalzemeleri inceleme araçlarını ve çalışma prensiplerini öğrenmek; Taramalı tünelleme ve Atom kuvvet mikroskobu | 1,12 | 1 | ÖK - 5 : | Nano malzemelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini öğrenmek, Yüksek alan hacim oranı ve kuantum noktacıkları
Nanomalzemelerde boyuta bağlı olarak değişen, yeni özellikler kazanma nedenlerini öğrenmek | 1,12 | 1 | ÖK - 6 : | Nanopartiküllerin kullanım alanları
Nanomalzemelerin mühendislik kullanım alanları | 1,12 | 1 | ÖK - 7 : | Nanomalzemelerin özelliklerini inceleme yöntemleri | 1,12 | 1 | ÖK - 8 : | Nanomalzemelerin sağlık alanındaki kullanımı | 1,12 | 1 | ÖK - 9 : | Nanomalzemelerin gıda sektöründe kullanımı | 1,12 | 1 | ÖK - 10 : | Nano malzemelerin geleceği, beklenti ve hedefleri tartışmak | 1,12 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Dersin Tanıtımı ve Nanomalzemelere Giriş, Nanomalzemelerde Tasarım Ölçütleri ve Uygulamaları, Malzemelerin Sınıflandırılması ve Genel Özellikleri, Nanomalzemelerin Sınıflandırması ve Temelleri, Nanomalzemelerin Mekanik Özellikler, Nanomalzemelerin Termal ve Elektriksel Özellikleri, Nanomalzemelerin Manyetik, Optik ve Akustik Özellikleri, Nanomalzemelerin Sentezi (Sıfır Boyutlu), Nanomalzemelerin Sentezi (Bir ve İki Boyutlu), Nanomalzemelerin Sentezi (Üç Boyutlu), Nanomalzemelerin Karakterizasyonu, Nanomalzemelerin Kullanım Alanı Örnekleri
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin Tanıtımı ve Nanomalzemelere Giriş
| | Hafta 2 | Nanomalzemelerde Tasarım Ölçütleri ve Uygulamaları | | Hafta 3 | Malzemelerin Sınıflandırılması ve Genel Özellikleri | | Hafta 4 | Nanomalzemelerin Sınıflandırması ve Temelleri
| | Hafta 5 | Nanomalzemelerin Mekanik Özellikleri
| | Hafta 6 | Nanomalzemelerin Termal ve Elektriksel Özellikleri
| | Hafta 7 | Nanomalzemelerin Manyetik, Optik ve Akustik Özellikleri
| | Hafta 8 | Ara sınav | | Hafta 9 | Nanomalzemelerin Sentezi (Sıfır Boyutlu)
| | Hafta 10 | Nanomalzemelerin Sentezi (Bir ve İki Boyutlu)
| | Hafta 11 | Nanomalzemelerin Sentezi (Üç Boyutlu)
| | Hafta 12 | Nanomalzemelerin Karakterizasyonu
| | Hafta 13 | Nanomalzemelerin Kullanım Alanı Örnekleri
| | Hafta 14 | Nanomalzemelerin Kullanım Alanı Örnekleri
| | Hafta 15 | Final sınavı | | Hafta 16 | -- | | |
1 | Handbook of Nanoscience, Engineering, and Technology , CRC Pres, North Carolina, 2003 | | 2 | Ratner,M., Ratner,D., Nanotechnology, a gentle introduction to the next big idea , Prentice hall, 2003 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 7 | 19/11/2022 | | 50 | Dönem sonu sınavı | 15 | 09/01/2023 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav | 3 | 3 | 9 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 5 | 25 | Dönem sonu sınavı | 3 | 9 | 27 | Toplam Çalışma Yükü | | | 103 |
|