|
INS2035 | İngilizce Okuma ve Yazma | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şakir ERDOĞDU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin İnşaat mühendisliği ile ilgili kapsamlı bir bilgi edinimini sağlamak, mesleğin ne olduğunu, ne kadar önemli olduğunu ve öğrencilere bölümleriyle ilgili temel kavramları öğretmek, bu konuda yazılmış kaynakları okuyarak okuduklarını bir topluluk huzurunda ifade etmelerini sağlamaktır.. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | alanlarıyla ilgili seçilmiş çeşitli parçaları anlayabilecek ve bu alanda cümleler kurabilecek ve alanlarıyla ilgili kompozisyon yazabileceklerdir.
| 7 | 1,3 | ÖK - 2 : | alanı ile ilgili temel kelimeleri öğrenebilecek ve bu cümleleri ve parçaları Türkçe'den İngilizce'ye ya da İngilizce'den Türkçe'ye çevirebileceklerdir.
| 7 | 1,3 | ÖK - 3 : | İnşaat mühendisliği alanı ile ilgili çeşitli makaleler yazabileceklerdir.
| 7 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İnşaat mühendisliğğine ilişkin okuma parçaları okumak.
Dil bilgisi çalışmaları;
Kelime ve çeviri aktiviteleri;
Dinleme etkinlikleri;
Okuma etkinliğinbde bulunmak.
Günlük yaşamda önem arz eden konulara ilişkin okuma parçaları okumak ve münazara etmek. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İnşaat mühendisliği nedir? İnşaat mühendisi kimdir? | | Hafta 2 | İnşaat mühendisinin görev ve sorumlulukları. | | Hafta 3 | Küreselleşme. | | Hafta 4 | Küreselleşme. | | Hafta 5 | Enerji kaynakları/Kısa sınav | | Hafta 6 | Enerji kaynakları. | | Hafta 7 | Küresel ısınma. Nedenleri ve sonuçları/Kısa sınav. | | Hafta 8 | Küresel ısınma. Nedenleri ve sonuçları. | | Hafta 9 | Ara sınav. | | Hafta 10 | Kirlilik. Nedenleri ve sonuçları. | | Hafta 11 | Kirlilik. Nedenleri ve sonuçları. | | Hafta 12 | İnsan ve çevre/Kısa sınav. | | Hafta 13 | Sürdürülebilirlik. | | Hafta 14 | Nano technology. Önemi ve uygulama alanları/Kısa sınav. | | Hafta 15 | Beton ve betonarme. | | Hafta 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
1 | Jordan R.R. 1990, Academic Writing Course, Nelson, EdinburghEvans Virginia, 2002, Successful Writing, Express Publishing, Liberty House, New Greenham Park, Newbury | | 2 | Brumby Paul and Sheila, 1985, A Reading Skills Course, Ankara Üniversitesi Basımevi, AnkaraMosback Gerald, Mosback Vivienne, 1988, Practical Faster Reading, Cambridge University Press, Cambridge | | |
1 | Öztirk Cesur, 2000, Fundamentals of English Grammar, Hacettepe Taş, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı | 2 | 2 | 4 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|