|
MIM6010 | Seminer | 0+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DOÇ. DR. Nihan ENGİN,PROF. DR. İlkay ÖZDEMİR,PROF. DR. Nilgün KULOĞLU,DR. ÖĞR. ÜYESİ Aysun AYDIN ÖKSÜZ,PROF. DR. Ahmet Melih ÖKSÜZ, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Seminerin amacı; öğrencileri verilen veya seçilen bir konuda literature araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek, onlara literature araştırmasıyla derlenen bilgileri sentezleyebilmek, literature ışığında edinilen bulguları analiz edebilmek, yorumlayabilmek ve tartışabilme olanağı sunmaktır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Verilen bir konuda detaylı bir literature araştırması yapabilir
| 1 | 5, | ÖK - 2 : | İlgi alanında ya da farklı bir alanda önceden tanımlanmış bir problem çözüm üretebilmek adına literature araştırması sonuçlarını derleyebilir, sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir
| 1 | 5, | ÖK - 3 : | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bulgulara bağlı olarak detaylı bir rapor hazırlayabilir ve bulguları bir dinleyici topluluğu önünde güvenle sunabilir | 1 | 5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Seminer direk doktora yapan öğrenciler için zorunlu, diğer öğrenciler için ise seçmeli olup, literature araştırması, derlenen bilgilerden veri tabanı oluşturulması, derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, rapor yazımı ve power point ile sunumu gibi bağımsız bir araştırma için elzem olan iş paketlerini kapsar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak
| | Hafta 2 | Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak (devam)
| | Hafta 3 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak
| | Hafta 4 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam) | | Hafta 5 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam)
| | Hafta 6 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam)
| | Hafta 7 | Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale vya kitapları arayıp bulmak ve onları okumak (Devam)
| | Hafta 8 | Yapılan gelişmelerin izlenmesi | | Hafta 9 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak
| | Hafta 10 | İlgilenilen problemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak (Devam) | | Hafta 11 | Çalışılan onu hakkında rapor yazımı
| | Hafta 12 | Çalışılan onu hakkında rapor yazımı (Devam)
| | Hafta 13 | Çalışılan onu hakkında rapor yazımı (Devam)
| | Hafta 14 | Çalışılan onu hakkında rapor yazımı (Devam)
| | Hafta 15 | Raporun tamamlanması ve sunulması
| | Hafta 16 | Raporun tamamlanması ve bir dinleyici bir kitle önünde | | |
1 | Books and papers related to the subject being studied (Seminer konusu ile ilgili rapor ve makaleler) | | |
1 | Reference books containing information related to the subject being studied (Çalışılan konu ile ilgili referans bilgileri içeren kitap ve makaleler) | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Proje | 15 | 2016 | 185 | 50 | Sunum | 16 | 2016 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 4 | 8 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 6 | 8 | 48 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|