|
JLJL7421 | Altere Kay.Tanım.ve Yorumlanması | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Emel ABDİOĞLU YAZAR | Diğer Öğretim Üyesi | Mineraloji-Petrografi Anabilim Dalının Tüm Öğretim Üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Altere olmuş kayaçların tanımlanması ve alterasyon süreçlerinin yorumlanması için gerekli becerileri geliştirmek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Altere kayaçları tanımlayabilir.
| 1,2,3 | 1,3, | ÖK - 2 : | Yaygın alterasyon dokularını tanıyabilir. | 1,2,3 | 1,3, | ÖK - 3 : | Altere kayaçları jeokimyasal olarak değerlendirebilir. | 1,2,3 | 1,3, | ÖK - 4 : | Altere kayaçlarda mineraloji ve jeokimya arasındaki ilişkiyi irdeleyebilir. | 1,2,3 | 1,3, | ÖK - 5 : | Alterasyon süreçlerini modelleyebilir. | 1,2,3 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Giriş. Genel terimler. Altere olmuş volkanik kayaçların tanımlanması. Yaygın alterasyon dokuları ve zonlama modelleri. Altere olmuş kayaçların jeokimyası. Kimyasal alterasyon indeksi. Mineralojik ve jeokimyasal verilerin birlikte değerlendirilmesi. Alterasyon süreçlerinin modellenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş ve tanımlar.
| | Hafta 2 | Altere olmuş volkanik kayaçların tanımlanması: Alterasyon sınıflandırması
| | Hafta 3 | Altere olmuş volkanik kayaçların tanımlanması: Alterasyon derecesi
| | Hafta 4 | Yaygın alterasyon dokuları ve zonlanmamodelleri: Makroskopik özellikler ve petrografik yaklaşım
| | Hafta 5 | Yaygın alterasyon dokuları ve zonlanmamodelleri: Makroskopik özellikler ve petrografik yaklaşım | | Hafta 6 | Yaygın alterasyon dokuları ve zonlanmamodelleri: Makroskopik özellikler ve petrografik yaklaşım
| | Hafta 7 | Altere kayaların jeokimyası. | | Hafta 8 | Altere kayaların jeokimyası. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Kimyasal alterasyon indeksleri | | Hafta 11 | Kimyasal alterasyon indeksleri | | Hafta 12 | Mineralojik ve jeokimyasal verilerin birlikte değerlendirilmesi. | | Hafta 13 | Mineraloji, litokimya ve mineral kimyasını kullanarak alterasyon süreçlerinin modellenmesi | | Hafta 14 | Mineraloji, litokimya ve mineral kimyasını kullanarak alterasyon süreçlerinin modellenmesi | | Hafta 15 | Örnekler: VHMS ile ilişkili hidrotermal alterasyon vb. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Gifkins, C., Herrmann, W., Large, R., 2005. Altered volcanic rocks: A guide to description and interpretation. Economic Geology, 275p. | | |
1 | Thompson, A.J.B., Thompson J.F.H., 1996. Atlas of alteration: A field and petrographical guide to hydrothermal alteration minerals. Geological Assn of Canada, 119p.
| | 2 | Deer, W.A., Howie, R.A., Zussman, J., 1992; An introduction to the rock-forming minerals. Longman Scientific &Technical, 696p. | | 3 | Alteration associated with volcanic-hosted massive sulfide deposits and its exploration significance. Economic Geology, Special Issue, Vol. 96, No. 5 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 30 | Ödev | 13 | | 6 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5 | 6 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 192 |
|