|
JLJL7452 | İleri Çevre Jeolojisi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Fatma HOŞ ÇEBİ | Diğer Öğretim Üyesi | yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Jeolojinin insan hayatındaki önemini kavrayarak, doğal ve yapay çevre sorunlarının neler olduğunu anlamak ve bu sorunların temelinde nelerin yattığını öğrenmek. Çevre sorunlarıyla mücadelede çevre jeolojisinin önemini anlayacak farkındalık oluşturacak bilgilere sahip olmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çevre , insan ve jeoloji etkileşmesi ile ilgili genel bilgiye sahip olup, jeolojinin insan hayatındaki önemini kavrayacaklardır. | | 1,3 | ÖK - 2 : | Doğal ve yapay çevre sorunlarının neler olduğunu anlayarak bu sorunların temelinde nelerin yattığını öğrenecek ve bu sorunlarla mücadelede çevre jeolojisinin önemini anlayacaklardır. | | 1,3,5 | ÖK - 3 : | Çevre konusunda farkındalık oluşturacak bilgi ve öngörülere sahip olacaklardır. | | 1,3,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Jeolojik çevre ve insan ilişkisi. Doğal ve yapay çevre sorunları. Deprem, sel, heyelan ve volkanik patlamalar gibi jeolojik tehlikeler. Yapay kirliliğe neden olan olaylar ve çözümleri. Hava, toprak ve su kirliliğinin nedenleri ve önleme yöntemleri. Kirliliğin sebep olduğu sağlık sorunları. İz elementler ve sağlık. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çevre Jeolojisinin esasları ve kavramlar | | Hafta 2 | Yerin iç yapısı ve levha tektoniği | | Hafta 3 | Mineraller ve kayalar | | Hafta 4 | Yer süreçleri ve doğal afetler | | Hafta 5 | Depremler ile igili olaylar | | Hafta 6 | Volkanik aktivite | | Hafta 7 | Nehirler ve taşkınlar, heyelanlar, kıyı süreçleri | | Hafta 8 | Dünya dışı nesnelerin çarpması | | Hafta 9 | Sınav | | Hafta 10 | Kaynaklar ve kirlenme | | Hafta 11 | Su kaynakları ve su kirlenmesi | | Hafta 12 | Madenler, enerji ve kaynakları | | Hafta 13 | Toprak , hava kirliliği ve sebepleri | | Hafta 14 | Bir kaynak olarak atıklar: Atık idaresi | | Hafta 15 | Kürese ikim değişimi, jeoloji, toplum ve gelecek | | Hafta 16 | Sınav | | |
1 | Keller, Edward A. 2005. Çevre Jeolojisine Giriş, Pearson, Prentice Hall. (Çeviri: Erdal Akyol, Kamil Kayabalı, Gazi Kitabevi, 2006) | | |
1 | Montgomery, C.W., 2013. Environmental Geology. McGraw-Hill Education; 10 edition (February 11, 2013),576p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 1 | | 100dk | 30 | Yıl içi çalışma | 0 | | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | | 0 | 0 | Laboratuar sınavı | 0 | | 0 | 0 | Proje | 0 | | 0 | 0 | Uygulama | 0 | | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | | 0 | 0 | Sözlü sınav | 0 | | 0 | 0 | Sunum | 0 | | 1 | 20 | Ödev | 0 | | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 1 | | 100dk | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 13 | 6 | 78 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 190 |
|