Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.jeoloji.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772705
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

JLJL7224Jeokronoloji3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüJEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Mehmet ARSLAN
Diğer Öğretim ÜyesiMineraloji-Petrografi Anabilim Dalının Tüm Öğretim Üyeleri
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Jeokronoloji, jeokronolojik süreçler, ve jeokronolojinin kullanımı hakkında uygulamalı bilgi sahibi olmak.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Ana jeokronolojik metotları ve bunların kullanımlarını tanımlayabilir.1,3,41,3,
ÖK - 2 : Jeokronolojik metotların avantaj ve dezavantajlarını birbirleri ile kıyaslayarak tanımlayabilir.1,3,41,3,
ÖK - 3 : İzokron hesaplamaları yapabilir ve model yaş oluşturabilir.1,3,41,3,
ÖK - 4 : Model yaşları ve bunların jeolojik önemlerini yorumlayabilir.1,3,41,3,
ÖK - 5 : Bir veri setini kullanarak jeokronolojik yaş ve model üretebilir, sonuçları kitle önünde tartışabilir.1,3,41,3,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Giriş ve tanımlar. Jeokronolojik metodlar. K-Ar metodu. Ar/Ar metodu. Rb-Sr metodu. Sm-Nd metodu. Lu-Hf metodu. Re-Os metodu. U, Th-Pb metodu. Fizyon izi ve diğer radyasyon hasarı metodlar. İzokron hesaplamaları. Model yaşlar. Jeokronolojik verilerin yorumlanması.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Giriş ve tanımlar.
 Hafta 2Radyonenik bozunma, ana-ürün izotoplar ve temel yaş denklemi.
 Hafta 3Jeokronolojik metodlar, avantaj ve dezavantajları.
 Hafta 4K-Ar yaşlandırma metodu.
 Hafta 5Rb-Sr yaşlandırma metodu.
 Hafta 6Ar-Ar yaşlandırma metodu.
 Hafta 7Sm-Nd yaşlandırma metodu.
 Hafta 8U, Th-Pb yaşlandırma metodu.
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Lu-Hf yaşlandırma metodu.
 Hafta 11Re-Os yaşlandırma metodu.
 Hafta 12Fizyon izi ve diğer radyasyon hasarı metodları.
 Hafta 13İzokron hesaplamaları.
 Hafta 14Model yaşlar.
 Hafta 15Jeokronolojik verilerin yorumlanması.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Faure, G., 1986; Principles of isotope geology, John Wiley & Sons, 589s.
2Faure, G. ve Mensing, T.M., 2005; Isotopes: Principles and Applications, 3rd ed. John Wiley and Sons, USA, 897p
 
İlave Kaynak
1Dickin, A., 1995. Radiogenic Isotope Geology: Cambridge University Press, 490 p.
2Braun J., van der Beek P., Batt G. (2006) Quantitative Thermochronology: Numerical Methods for the Interpretation of Thermochronological Data. Cambridge Univ. Press, 270p.
3McDougall I.A., Harrison T.M. (1999) Geochronology and Thermochronology by the 40Ar/39Ar Method. Oxford University Press, 269 p.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 17/04/2019 3 30
Ödev 5
7
8
10
12
3 20
Dönem sonu sınavı 16 3 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Arasınav için hazırlık 4 8 32
Arasınav 3 1 3
Ödev 3 5 15
Dönem sonu sınavı için hazırlık 4 10 40
Dönem sonu sınavı 3 1 3
Diğer 1 4 7 28
Diğer 2 4 7 28
Toplam Çalışma Yükü191