|
JLJL7224 | Jeokronoloji | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mehmet ARSLAN | Diğer Öğretim Üyesi | Mineraloji-Petrografi Anabilim Dalının Tüm Öğretim Üyeleri | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Jeokronoloji, jeokronolojik süreçler, ve jeokronolojinin kullanımı hakkında uygulamalı bilgi sahibi olmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Ana jeokronolojik metotları ve bunların kullanımlarını tanımlayabilir. | 1,3,4 | 1,3, | ÖK - 2 : | Jeokronolojik metotların avantaj ve dezavantajlarını birbirleri ile kıyaslayarak tanımlayabilir. | 1,3,4 | 1,3, | ÖK - 3 : | İzokron hesaplamaları yapabilir ve model yaş oluşturabilir. | 1,3,4 | 1,3, | ÖK - 4 : | Model yaşları ve bunların jeolojik önemlerini yorumlayabilir. | 1,3,4 | 1,3, | ÖK - 5 : | Bir veri setini kullanarak jeokronolojik yaş ve model üretebilir, sonuçları kitle önünde tartışabilir. | 1,3,4 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Giriş ve tanımlar. Jeokronolojik metodlar. K-Ar metodu. Ar/Ar metodu. Rb-Sr metodu. Sm-Nd metodu. Lu-Hf metodu. Re-Os metodu. U, Th-Pb metodu. Fizyon izi ve diğer radyasyon hasarı metodlar. İzokron hesaplamaları. Model yaşlar. Jeokronolojik verilerin yorumlanması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş ve tanımlar. | | Hafta 2 | Radyonenik bozunma, ana-ürün izotoplar ve temel yaş denklemi. | | Hafta 3 | Jeokronolojik metodlar, avantaj ve dezavantajları. | | Hafta 4 | K-Ar yaşlandırma metodu. | | Hafta 5 | Rb-Sr yaşlandırma metodu. | | Hafta 6 | Ar-Ar yaşlandırma metodu. | | Hafta 7 | Sm-Nd yaşlandırma metodu. | | Hafta 8 | U, Th-Pb yaşlandırma metodu. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Lu-Hf yaşlandırma metodu. | | Hafta 11 | Re-Os yaşlandırma metodu. | | Hafta 12 | Fizyon izi ve diğer radyasyon hasarı metodları. | | Hafta 13 | İzokron hesaplamaları. | | Hafta 14 | Model yaşlar. | | Hafta 15 | Jeokronolojik verilerin yorumlanması. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Faure, G., 1986; Principles of isotope geology, John Wiley & Sons, 589s. | | 2 | Faure, G. ve Mensing, T.M., 2005; Isotopes: Principles and Applications, 3rd ed. John Wiley and Sons, USA, 897p | | |
1 | Dickin, A., 1995. Radiogenic Isotope Geology: Cambridge University Press, 490 p.
| | 2 | Braun J., van der Beek P., Batt G. (2006) Quantitative Thermochronology: Numerical Methods for the Interpretation of Thermochronological Data. Cambridge Univ. Press, 270p.
| | 3 | McDougall I.A., Harrison T.M. (1999) Geochronology and Thermochronology by the 40Ar/39Ar Method. Oxford University Press, 269 p.
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/04/2019 | 3 | 30 | Ödev | 5 7 8 10 12 | | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Ödev | 3 | 5 | 15 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 10 | 40 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Diğer 1 | 4 | 7 | 28 | Diğer 2 | 4 | 7 | 28 | Toplam Çalışma Yükü | | | 191 |
|