|
PEM5210 | Peyzaj Tasarım Kuram Ve Met | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Aysel YAVUZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Peyzaj mimarlığı alanındaki tasarıma ilişkin teorilerin neler olduğunu anlatabileceklerdir. | 1,2 | 2, | ÖK - 2 : | Bu teorilere dayanarak elde ettikleri kavramları insan-çevre analizlerinde kullanabileceklerdir. | 1,2 | 3 | ÖK - 3 : | Bu teorilere dayalı olarak araştırmalar yürütebileceklerdir. | 1,2 | 5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İnsan çevre ilişkisi ve çevresel tasarım teorisinin yapısı | | Hafta 2 | Pozitif teori, normatif teori, tasarım alanında teori kavramı, çevresel tasarımın öze ve sürece yönelik teorileri | | Hafta 3 | Davranış bilimlerinin ilgi alanı, tasarımın ilgi alanı, tasarım problemlerinin yapısı, davranış bilimlerinin tasarım teorisine katkısı | | Hafta 4 | Pozitif çevresel tasarım teorisi ve tasarım metodolojisi | | Hafta 5 | Çevresel tasarım uygulamalarına ilişkin modeller, rasyonel bir süreç olarak çevresel tasarım modelleri, tartışma süreci olarak çevresel tasarım modelleri | | Hafta 6 | Tasarım sürecine ilişkin modeller, Fikir aşaması, tasarlama ve tasarım aşaması, seçim yapma ve seçim aşaması | | Hafta 7 | Tasarımın özüne ilişkin modeller, çevre ve insan davranışı, temel kavramlar, insan davranışına ilişkin temel süreçler, insan yapımı çevrelerde insan davranışı | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Estetik teorisi | | Hafta 10 | Normatif çevresel tasarım teorisi, çevresel tasarımda sosyo-fiziksel kavramlar | | Hafta 11 | Öğrencilerin ders kapsamında gördükleri konular kapsamında bir araştırma konusu belirlemesi ve tartışılması | | Hafta 12 | Öğrencilerin kararlaştırdıkları konuların kapsamının ve içeriğinin belirlenmesi, tartışma
| | Hafta 13 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma | | Hafta 14 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma | | Hafta 15 | Öğrenci çalışmalarının sunumu ve tartışma | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Murphy, M. D. 2005; Landscape Architecture Theory: An Evolving Body of Thought, Waveland Pres | | |
1 | Swaffield, S. 2002; Theory in Landscape Architecture: A Reader(Penn Studies in Landscape Architecture), University of Pennsylvania Pres. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | | 2 | 30 | Sunum | 16 | | | | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 40 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 1 | 14 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 5 | 7 | 35 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 8 | 7 | 56 | Diğer 2 | 3 | 2 | 6 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|