|
CEV5191 | Çevresel Etki Değerlendiril.(ÇED) | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ÇEVRE BİLİMLERİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Osman ÜÇÜNCÜ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Burhan SADIKLAR | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çevresel sorunlara sistematik ve analitik yaklaşım verir ve risk yönetimine rahberlik kazandırır. Böylece, öğrenciler çevresel çözümleri yeterli düzeyde öğrenmeye yönlendirilmektedir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çevresel yönetimde ÇED'in rolü ve şartların uygunluğunu analiz edebilecekler | 1,2,3 | 1,3 | ÖK - 2 : | ÇED'in unsurlarını ve uygulama süreçlerini anlayacaklar | 1,2,3 | 1,3 | ÖK - 3 : | ÇED'in sınırlamaları ve gücü üzerine kritik yaklaşımlarda bulunabilecekler | 1,2,3 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çevresel etki değerlendirmesinin tarihçesi ve gelişimi, ÇED çalışması hazırlıkları, sucul, karasal ve biyolojik ortamda ÇED çalışmaları, ÇED yöntemleri |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çevresel etki değerlendirmesi(ÇED) tanımı ve tarihçesi | | Hafta 2 | ÇED ve sürdürülebilir gelişme | | Hafta 3 | Çevresel etki değerlendirme çalışmasının çerçevesi ve aşamaları | | Hafta 4 | Çeşitli ortamlarda çevresel etkilerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi | | Hafta 5 | Biyolojik çevreye etkilerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi | | Hafta 6 | Kültürel çevreye etkilerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi | | Hafta 7 | Sosyo-ekonomik çevreye etkilerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi | | Hafta 8 | Çevresel etki değerlendirme yöntemleri 1 | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Çevresel etki değerlendirme yöntemleri 2 | | Hafta 11 | ÇED örnek çelışmaları 1 | | Hafta 12 | ÇED örnek çalışmaları 2 | | Hafta 13 | 2. Arasınav | | Hafta 14 | Türkiyede ÇED prosedürü | | Hafta 15 | Stratejik çevresel etki değerlendirmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Canter,L.W. 1996; Environmental Impact Assessment,McGraw-Hill Inc.,New York | | |
1 | Uslu,O.1998; Çevresel Etki Değerlendirmesi,TÇV Yayını,Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 8 | 40 | Arasınav için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Arasınav | 2 | 2 | 4 | Uygulama | 15 | 2 | 30 | Ödev | 4 | 3 | 12 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 4 | 2 | 8 | Diğer 1 | 12 | 2 | 24 | Diğer 2 | 6 | 1 | 6 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|