Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI
İŞLETME TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ( UZAKTAN ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://uzem.ktu.edu.tr/programlar/ylisans/isletme/index.php
Tel: +90 0462 3772437
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLETME ANABİLİM DALI / İŞLETME TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ( UZAKTAN ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

ISB5004Tüketici Dav.ve Modern Pazarlama3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezsiz)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüİŞLETME ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Hüseyin Sabri KURTULDU
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Tüketicilerin davranışlarını keşfedip ona uygun pazarlama stratejileri üretmek
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Tüketicilerin tepkilerini gözlemleyebilirler1,5,101,
ÖK - 2 : Tüketicilerin kararlarını nasıl verdiklerini öğrenebilirler.1,5,101,
ÖK - 3 : Tüketicilerin tercihlerini etkileyen faktörleri saptayabilirler1,5,101,
ÖK - 4 : Tüketicilerin bilgiyi hangi kaynaklardan sağladıklarını keşfedebilirler1,5,101,
ÖK - 5 : Firmaların tüketici bilgileriyle nasıl davranabileceklerini anlayabilirler.1,5,101,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Tüketici davranışları kavramı, tüketici davranış modelleri, ihtiyaç, motivasyon, algılama, öğrenme, tutumlar, kişilik ve kendini tanımlama, kültür, sosyal sınıflar ve gruplar.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Tüketici davranışları kavramı
 Hafta 2Tüketici davranış modelleri
 Hafta 3İhtiyaç
 Hafta 4Motivasyon
 Hafta 5Algılama
 Hafta 6Öğrenme
 Hafta 7Tutumlar
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Kişilik ve kendini tanımlama
 Hafta 10Kültür
 Hafta 11Sosyal sınıflar
 Hafta 12Sosyal Sınıflar
 Hafta 13Sosyal Gruplar
 Hafta 14Yeniliklerin Kabulü
 Hafta 15Genel Değerlendirme
 Hafta 16Dönem sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1İslamoğlu, Ahmet Hamdi , Altunışık ,Remzi, 2008, Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul
 
İlave Kaynak
1Koç,Erdoğan, 2008, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayınları, Ankara
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 10/04/2025 1 20
Dönem sonu sınavı 16 31/05/2025 1 80
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 12 2 24
Arasınav 2 1 2
Ödev 3 2 6
Dönem sonu sınavı için hazırlık 12 3 36
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü224