|
ULS5280 | Türkiye ve Komşuları | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Coşkun TOPAL | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Süleyman Erkan | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Global uluslararası sistemin bölgesel alt sistemleri içerisinden Türkiye'nin coğrafi olarak içinde yer aldığı Balkanlar, Kafkaslar ve Ortadoğu'daki bölge içi dengeler; bölgesel güç Türkiye'nin bu bölge içi dengelerdeki konumu ve etkinlik kapasitesi değerlendirilmeye çalışılarak; global-sistem düzeyi ile devlet-aktör düzeyleri yanında uluslararası ilişkileri bölgesel alt sistemler düzeyinde de yorumlayabilme yeteneğinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Türkiye'nin coğrafi olarak içinde yer aldığı Balkanlar, Kafkaslar ve Ortadoğu'daki gelişmelerle Türkiye'nin bu bölge içi dengelerdeki konumu ve etkinliğini vurgulayabilecek. | 2,9 | 1, | ÖK - 2 : | geçmişten günümüze Türkiye'nin bölge ülkeleri ile olan ilişkileri, tarihsel ve güncel sorunlar ile Türkiye'nin politikalarını açıklayabilecek. | 2,9 | 1, | ÖK - 3 : | bölge ülkeleri ile ilişkileri yorumlayabilecek. | 2,9 | 1, | ÖK - 4 : | Türkiye'nin Balkanlar, Kafkaslar ve Ortadoğu'ya uyguladığı politikaların farklılıklarını ortaya koyabilecek. | 2,9 | 1, | ÖK - 5 : | bölge ülkeleri ile ilişkileri yorumlayıp sunum yapabilecek. | 2,9 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Türkiye'nin jeopolitik ve stratejik önemi; tarihsel süreçte Türkiye'nin Balkan ülkeleriyle olan ilişkileri, Balkanlar'daki tarihsel ve güncel sorunlar karşısında Türkiye'nin izlediği/izleyebileceği politikalar; tarihsel süreçte Türkiye'nin Kafkas ülkeleriyle olan ilişkileri, Kafkaslardaki tarihsel ve güncel sorunlar karşısında Türkiye'nin izlediği/izleyebileceği politikalar; tarihsel süreçte Türkiye'nin Ortadoğu ülkeleriyle olan ilişkileri, Ortadoğu'daki tarihsel ve güncel sorunlar karşısında Türkiye'nin izlediği/izleyebileceği politikalar konu edinilecektir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Türkiye'nin genel dış politilası | | Hafta 2 | Türkiye ve İran I. | | Hafta 3 | Türkiye ve İran II. | | Hafta 4 | Türkiye ve Irak I. | | Hafta 5 | Türiye ve Irak II. | | Hafta 6 | Trkiye ve Suriye I. | | Hafta 7 | Trkiye ve Suriye II. | | Hafta 8 | Türkiye ve Bulgaristan
| | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Türkiye ve Ermenistan I. | | Hafta 11 | Türkiye ve Ermenistan II. | | Hafta 12 | Ara Sınav | | Hafta 13 | Türkiye ve Azerbaycan | | Hafta 14 | Türkiye ve Yunanistan I. | | Hafta 15 | Türkiye ve Yunanistan II. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Mohammad ARAFAT " Türkiye ve Komşuları" Nobel Yayın, Ankara 2009. | | |
1 | Haydar Çakmak " Türk dış Politikası" Plantin Yayınları, Ankara 2008.Baskın Oran " Türk Dış Politikası" | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2023 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 12/2023 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 5 | 5 | 25 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 6 | 6 | 36 | Proje | 1 | 13 | 13 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 5 | 35 | Dönem sonu sınavı | 1 | 3 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|