|
ISL6013 | İleri İnsan Kaynakları Yönet. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | İŞLETME ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, insan kaynakları yönetimi literatürne önemli katkı sağlayan teorik ampirik makalelerin analiz edilmesini amaçlamaktdır. Haftalık 8-10 makalenin analiz edilmesi, öğrencilerin etki yaratacak araştırma hipotezlerini nasıl geliştireceklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, araştırma hipotezlerinin test edilmesini sağlayacak araştırma metotlarının seçii ve uygulanması da incelencek konular arasındadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Akademik başarıyı sağlayacak "etki yaratan" insan kaynakları yönetimi araştırmalarını tasarlayabilir ve sonuçlandırabilirler. | 1,2,6 | 1,6, | ÖK - 2 : | Stratejik insan kaynakları yönetiminin önemini açıklayabilirler. | 1,2,6 | 1,6, | ÖK - 3 : | Çalışanların işe alınması, eğitilmesi ve geliştirilemsi, ücretlendirilmesi konularını üstün bir şekilde ele alabilirler. | 1,2,6 | 1,6, | ÖK - 4 : | İşletme-sendika ilişkilerini sağlam temellerde geliştirilebilir ve sürdürebilirler. | 1,2,6 | 1,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu ders insan kaynaklarının stratejik yönetimi, insan kaynaklarının tedariki ve geliştirimesi, işletme sendika ilişkilerinin yönetimi, kariyer yönetimi ve planlaması ve işgören sağlığı ve güvenliği konularından alanında etki yaratan 8-10 makaleyi haftalık olarak incelemeyi amaçlamaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | İş Analizi | | Hafta 2 | İş performansı teorileri | | Hafta 3 | Hukuki konular ve Adillik | | Hafta 4 | İşgören tedariki | | Hafta 5 | Bilişsel yetenek testleri | | Hafta 6 | Personel seçimi: Kişilik testi ve bütünlük testi | | Hafta 7 | Personel seçimi: Görüşme metodları | | Hafta 8 | Personel seçimi: İş örnekleri, simülasyonlar ve diğer metodlar | | Hafta 9 | ARA SINAV | | Hafta 10 | Performans değerlendirme: Değerleme süreci | | Hafta 11 | Ücretlendirme | | Hafta 12 | Ödüllendirme | | Hafta 13 | Eğitim ve geliştirme | | Hafta 14 | Çalışanların işletmede tutulması | | Hafta 15 | Çalışan sağlığı ve güvenliği | | Hafta 16 | FİNAL SINAVI | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | ../11/2021 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | ../12/2021 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | ../01-02/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Kısa sınav | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|