|
IDE6160 | Educational Technology and Language Teaching | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd.Doç.Dr.Öznur SEMİZ | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | eğitim teknolojilerinin ve bunların yabancı dil eğitimindeki kullanım amaçları, doğası ve önemi konusunda öğrencinin bilgilenmesini sağlamaktır. Dersin amacı ayrıca öğrencinin teknolojinin yabancı dil eğitiminde kullanılabilmesi üzerine farklı stratejiler ve modeller geliştirmesine yardımcı olmaktır
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | eğitim teknolojilierinin yabancı dil sınıflarında kullanılması için farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacaklar | 8,10,11 | 1,3,6 | ÖK - 2 : | eğitim teknolojilleri ve yabancı dil eğitimi konusunda bilgi sahibi olacaklar | 8,10,11 | 1,3,6 | ÖK - 3 : | yabancı dil eğitimi ve teknolojinin kullanılması alanında araştırma yürütebilecekler | 8,10,12 | 1,3,6 | ÖK - 4 : | etkili öğretmen olma konusunda gelişme kaydedecekler | 8,10,12 | 1,3,6 | ÖK - 5 : | yabancı dil öğrenme süreçleri ve eğitim teknolojileri kullanımı konusunda bilgi düzeyini arttıracaklar | 10,11,13 | 1,3,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Günümüzde yabancı dil eğitiminde internet ve bilgisayar teknolojilerinin kullanımı üzerine teorik ve uygulama için kaynak bilgiler sunar.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | eğitim teknolojileri konusuna kısa bir giriş | | Hafta 2 | eğitim teknolojileri ve yabancı dil eğitimi konuları, amaçları ve önemi | | Hafta 3 | Yabancı dil teorileri ve eğitim teknolojileri alanında uygulanabilirliği | | Hafta 4 | Yabancı dil eğitimi ve teknoloji üzerine yapılan en son araştırmalar üzerine tartışma | | Hafta 5 | Bilgisayar destekli yabancı dil eğitimi (CALL) konusu, amacı, son trendler | | Hafta 6 | CALL ve Türk eğitim sistemi içerisinde yabancı dil eğitimi alanında uygulanması üzerine tartışma | | Hafta 7 | Bireyselleştirilmiş dil eğitimi ve teknoloji ihtiyacı ve yapılmış çalışmalar | | Hafta 8 | Ara sınav haftası | | Hafta 9 | İnteraktif dil öğretimi üzerine yapılan güncel araştırmaları tartışmak | | Hafta 10 | Dil öğretimi alanındaki sistemler | | Hafta 11 | Dil öğretimindeki web tabanlı, online ve sanal eğitim | | Hafta 12 | sanal dünya/ dijital oyunlar ve bunların dil öğretiminde kullanımı: "Second Life" | | Hafta 13 | Dil öğretimindeki sanal dünya / dijital oyunların kullanımı üzerine yapılan son çalışmaları tartışmak | | Hafta 14 | Dinleme ve okuma becerileri ve dil sınıfında teknolojinin kullanımı | | Hafta 15 | Yazma ve konuşma becerileri ve dil sınıfında teknolojinin kullanımı | | Hafta 16 | final haftası | | |
1 | Chapelle, C. A. 2001; Computer Applications in Second Language Acquisition, Cambridge Uni Press, Cambridge | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 13/11/2012 | 2 | 20 | Proje | 14 | 25/12/2012 | 4 | 20 | Sunum | 10 | 27/11/2012 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 08/01/2013 | 2 | 40 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 15 | 60 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 2 | 15 | 30 | Proje | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 98 |
|