Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://katalog.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

IDE6160Educational Technology and Language Teaching3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBATI DİLLERİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYrd.Doç.Dr.Öznur SEMİZ
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
eğitim teknolojilerinin ve bunların yabancı dil eğitimindeki kullanım amaçları, doğası ve önemi konusunda öğrencinin bilgilenmesini sağlamaktır. Dersin amacı ayrıca öğrencinin teknolojinin yabancı dil eğitiminde kullanılabilmesi üzerine farklı stratejiler ve modeller geliştirmesine yardımcı olmaktır
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : eğitim teknolojilierinin yabancı dil sınıflarında kullanılması için farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacaklar8,10,111,3,6
ÖK - 2 : eğitim teknolojilleri ve yabancı dil eğitimi konusunda bilgi sahibi olacaklar8,10,111,3,6
ÖK - 3 : yabancı dil eğitimi ve teknolojinin kullanılması alanında araştırma yürütebilecekler8,10,121,3,6
ÖK - 4 : etkili öğretmen olma konusunda gelişme kaydedecekler8,10,121,3,6
ÖK - 5 : yabancı dil öğrenme süreçleri ve eğitim teknolojileri kullanımı konusunda bilgi düzeyini arttıracaklar10,11,131,3,6
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Günümüzde yabancı dil eğitiminde internet ve bilgisayar teknolojilerinin kullanımı üzerine teorik ve uygulama için kaynak bilgiler sunar.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1eğitim teknolojileri konusuna kısa bir giriş
 Hafta 2eğitim teknolojileri ve yabancı dil eğitimi konuları, amaçları ve önemi
 Hafta 3Yabancı dil teorileri ve eğitim teknolojileri alanında uygulanabilirliği
 Hafta 4Yabancı dil eğitimi ve teknoloji üzerine yapılan en son araştırmalar üzerine tartışma
 Hafta 5Bilgisayar destekli yabancı dil eğitimi (CALL) konusu, amacı, son trendler
 Hafta 6CALL ve Türk eğitim sistemi içerisinde yabancı dil eğitimi alanında uygulanması üzerine tartışma
 Hafta 7Bireyselleştirilmiş dil eğitimi ve teknoloji ihtiyacı ve yapılmış çalışmalar
 Hafta 8Ara sınav haftası
 Hafta 9İnteraktif dil öğretimi üzerine yapılan güncel araştırmaları tartışmak
 Hafta 10Dil öğretimi alanındaki sistemler
 Hafta 11Dil öğretimindeki web tabanlı, online ve sanal eğitim
 Hafta 12sanal dünya/ dijital oyunlar ve bunların dil öğretiminde kullanımı: "Second Life"
 Hafta 13Dil öğretimindeki sanal dünya / dijital oyunların kullanımı üzerine yapılan son çalışmaları tartışmak
 Hafta 14Dinleme ve okuma becerileri ve dil sınıfında teknolojinin kullanımı
 Hafta 15Yazma ve konuşma becerileri ve dil sınıfında teknolojinin kullanımı
 Hafta 16final haftası
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Chapelle, C. A. 2001; Computer Applications in Second Language Acquisition, Cambridge Uni Press, Cambridge
 
İlave Kaynak
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 13/11/2012 2 20
Proje 14 25/12/2012 4 20
Sunum 10 27/11/2012 1 20
Dönem sonu sınavı 16 08/01/2013 2 40
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 15 60
Arasınav 2 1 2
Ödev 2 15 30
Proje 4 1 4
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü98