Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
HEMŞİRELİK DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sbf
Tel: +90 0462 +90 462 230 04 76
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI / HEMŞİRELİK DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

HEM6048Çocukta Psikososyal Sorunlar3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüHEMŞİRELİK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Gül ÇAKIR ÖZMEN
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. İlknur Kahriman
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Çocukta psiko-sosyal sorunlar dersinin amacı; öğrencilerin çeşitli nedenlere bağlı olarak çocuk yaşamının değişik dönemlerinde görülen parmak emme, tırnak yeme, tik, kekemelik, mastürbasyon, enürezis, enkoprezis, enoreksia nevroza, blumia nevroza, otizm, sosyal uyumsuzluk vb. sorunlarını değerlendirme, bu sorunları önleme ve tedavisinde ailelere rehber olacak hemşirelik yaklaşımları konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ayrıca korunmaya muhtaç çocuklara yaklaşım konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Farklı yaş gruplarındaki çocukların psiko-sosyal gelişimlerini tanımlar 7,8,12,131,3,5,6,
ÖK - 2 : Çocukluk çağı psiko-sosyal sorunlarının önemini kavrar 7,8,12,131,3,5,6,
ÖK - 3 : Çocukluk çağındaki psiko-sosyal sorunları önlemek için yapılması gereken ailesel ve toplumsal çalışmaları planlar7,8,12,131,3,5,6,
ÖK - 4 : Çocukluk çağındaki psiko-sosyal sorunları önlemeye yönelik toplumsal hedef belirleme yeteneği kazanır7,8,12,131,3,5,6,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Farklı yaş gruplarındaki çocukların psikososyal gelişimlerinin tanımlanması, çocukluk çağında sık karşılaşılan psikososyal sorunların (çocukluk çağı korkusu ve fobi, yalan söyleme, çalma gibi davranış bozuklukları, enürezis/enkoprezis gibi) tanılanması ve yapılabilecek girişimleri kavramasını, ayrıca istismar ve ihmal gibi sorunların çocuk üzerine etkisini ve toplumda korunmaya muhtaç çocukların durumunun değerlendirilmesini kapsar.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Yaş dönemlerine göre sosyal gelişim
 Hafta 2Yaş dönemlerine göre ruhsal gelişim
 Hafta 3Çocuklarda görülen psiko- sosyal sorunlar
 Hafta 4Çocuklarda görülen psiko- sosyal sorunlar Parmak emme, tırnak yeme, tik, kekemelik
 Hafta 5Çocuklarda görülen psiko- sosyal sorunlar Kıskançlık, Mastürbasyon, yalan söyleme,
 Hafta 6Çocuklarda görülen psiko- sosyal sorunlar Saç Koparma, toprak yeme, öfke patlamaları, Çalma
 Hafta 7Çocuklarda görülen psiko- sosyal sorunlar Eniresiz, Enkopresia,
 Hafta 8Çocuklarda görülen psiko- sosyal sorunlar Dikkat eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Çocuk ve Adölesanlarda duygu durum bozuklukları
 Hafta 11Çocuk ve Adölesanlarda duygu durum bozuklukları
 Hafta 12Çocuk ve adölesanlarda anksiyete bozuklukları
 Hafta 13Çocuk ve Adölesanlarda stres bozuklukları
 Hafta 14Çocuk ve adölesanlarda psikotik bozukluklar
 Hafta 15Çocuk ve adölesanlarda psikotik bozukluklar
 Hafta 16Final Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Lau BWK, Tse WWC. 1993;Psychological effects of physical illness and hospitalization on the child and the family. J.H.K.C. Psych 3: 9-18.
2GÜL, H., & ÖNCÜ, B. (2018). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunun Etiyolojisinde Genetik Etkenler. Türkiye Klinikleri Pediatri Dergisi, 27(3), 124-135.
3 Çetin FÇ, Coşkun A, İşeri E, Miral S, Motavallı N, Pehlivantürk B, Türkbay T, Uslu R, Ünal F, editör. 2008; Çocuk ve ergen psikiyatrisi temel kitabı. Ankara: HYB Basın Yayın 2008; 723-9.
4Mine, A. Ğ. I. R., Çakmak, S., Seydaoğlu, G., GÜRBÜZ, A. A., & Ayşe, A. V. C. I. (2020). Parent attitudes and other comorbid behavioral problems in masturbating children. Cukurova Medical Journal, 45(1), 257-265.
 
İlave Kaynak
1Izadi-Mazidi, M., & Riahi, F. (2020). Pathological childhood masturbation in children who referred to a child and adolescent psychiatric clinic. Journal of Comprehensive Pediatrics, 11(3).
2https://www.turkpsikiyatri.org/arsiv/adhd-brosur-anababa.pdf
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 23.11.2021 1 30
Yıl içi çalışma 12 14.12.2021 1 20
Dönem sonu sınavı 16 11.01.2022 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 4 7 28
Arasınav için hazırlık 2 5 10
Arasınav 1 1 1
Ödev 1 14 14
Dönem sonu sınavı için hazırlık 3 5 15
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü111