|
HEM6048 | Çocukta Psikososyal Sorunlar | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | HEMŞİRELİK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Gül ÇAKIR ÖZMEN | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. İlknur Kahriman | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çocukta psiko-sosyal sorunlar dersinin amacı; öğrencilerin çeşitli nedenlere bağlı olarak çocuk yaşamının değişik dönemlerinde görülen parmak emme, tırnak yeme, tik, kekemelik, mastürbasyon, enürezis, enkoprezis, enoreksia nevroza, blumia nevroza, otizm, sosyal uyumsuzluk vb. sorunlarını değerlendirme, bu sorunları önleme ve tedavisinde ailelere rehber olacak hemşirelik yaklaşımları konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. Ayrıca korunmaya muhtaç çocuklara yaklaşım konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Farklı yaş gruplarındaki çocukların psiko-sosyal gelişimlerini tanımlar | 7,8,12,13 | 1,3,5,6, | ÖK - 2 : | Çocukluk çağı psiko-sosyal sorunlarının önemini kavrar | 7,8,12,13 | 1,3,5,6, | ÖK - 3 : | Çocukluk çağındaki psiko-sosyal sorunları önlemek için yapılması gereken ailesel ve toplumsal çalışmaları planlar | 7,8,12,13 | 1,3,5,6, | ÖK - 4 : | Çocukluk çağındaki psiko-sosyal sorunları önlemeye yönelik toplumsal hedef belirleme yeteneği kazanır | 7,8,12,13 | 1,3,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Farklı yaş gruplarındaki çocukların psikososyal gelişimlerinin tanımlanması, çocukluk çağında sık karşılaşılan psikososyal sorunların (çocukluk çağı korkusu ve fobi, yalan söyleme, çalma gibi davranış bozuklukları, enürezis/enkoprezis gibi) tanılanması ve yapılabilecek girişimleri kavramasını, ayrıca istismar ve ihmal gibi sorunların çocuk üzerine etkisini ve toplumda korunmaya muhtaç çocukların durumunun değerlendirilmesini kapsar. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yaş dönemlerine göre sosyal gelişim
| | Hafta 2 | Yaş dönemlerine göre ruhsal gelişim
| | Hafta 3 | Çocuklarda görülen psiko- sosyal sorunlar
| | Hafta 4 | Çocuklarda görülen psiko- sosyal sorunlar
Parmak emme, tırnak yeme, tik, kekemelik
| | Hafta 5 | Çocuklarda görülen psiko- sosyal sorunlar
Kıskançlık, Mastürbasyon, yalan söyleme,
| | Hafta 6 | Çocuklarda görülen psiko- sosyal sorunlar
Saç Koparma, toprak yeme, öfke patlamaları, Çalma
| | Hafta 7 | Çocuklarda görülen psiko- sosyal sorunlar
Eniresiz, Enkopresia,
| | Hafta 8 | Çocuklarda görülen psiko- sosyal sorunlar
Dikkat eksikliği/Hiperaktivite Bozukluğu
| | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Çocuk ve Adölesanlarda duygu durum bozuklukları
| | Hafta 11 | Çocuk ve Adölesanlarda duygu durum bozuklukları | | Hafta 12 | Çocuk ve adölesanlarda anksiyete bozuklukları
| | Hafta 13 | Çocuk ve Adölesanlarda stres bozuklukları
| | Hafta 14 | Çocuk ve adölesanlarda psikotik bozukluklar
| | Hafta 15 | Çocuk ve adölesanlarda psikotik bozukluklar
| | Hafta 16 | Final Sınavı
| | |
1 | Lau BWK, Tse WWC. 1993;Psychological effects of physical illness and hospitalization on the child and the family. J.H.K.C. Psych 3: 9-18. | | 2 | GÜL, H., & ÖNCÜ, B. (2018). Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğunun Etiyolojisinde Genetik Etkenler. Türkiye Klinikleri Pediatri Dergisi, 27(3), 124-135. | | 3 | Çetin FÇ, Coşkun A, İşeri E, Miral S, Motavallı N, Pehlivantürk B, Türkbay T, Uslu R, Ünal F, editör. 2008; Çocuk ve ergen psikiyatrisi temel kitabı. Ankara: HYB Basın Yayın 2008; 723-9. | | 4 | Mine, A. Ğ. I. R., Çakmak, S., Seydaoğlu, G., GÜRBÜZ, A. A., & Ayşe, A. V. C. I. (2020). Parent attitudes and other comorbid behavioral problems in masturbating children. Cukurova Medical Journal, 45(1), 257-265. | | |
1 | Izadi-Mazidi, M., & Riahi, F. (2020). Pathological childhood masturbation in children who referred to a child and adolescent psychiatric clinic. Journal of Comprehensive Pediatrics, 11(3). | | 2 | https://www.turkpsikiyatri.org/arsiv/adhd-brosur-anababa.pdf | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 23.11.2021 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 14.12.2021 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 11.01.2022 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 7 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 5 | 15 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 111 |
|