|
SDBK642 | Etnobotani | 2+2+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | DOĞAL ve BİTKİSEL ÜRÜNLER, KOZMETİK ÜRÜNLER ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik ve 2 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Kamil ÇOŞKUNÇELEBİ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin Etnobotanik çalışmaların önemini ve ülkemizde etnobotanik çalışmaların durumu hakkında bilgi sahibi olmak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler Etnobotaniği tanımlayabilir | | | ÖK - 2 : | Öğrenciler Etobotanik biliminin tarihi gelişim sürecini bilir | | | ÖK - 3 : | Öğrenciler Etnobotaniğin Türkiye'deki tarihi gelişimini bilir | | | ÖK - 4 : | Öğrenciler Dünyada açıdan önemli olan bitki türlerine ait örnekler verebilir | | | ÖK - 5 : | Öğrenciler Türkiye?de açıdan önemli olan bitki türlerine ait örnekler verebilir
| | | ÖK - 6 : | Öğrenciler bitki insan arasındaki ilişkileri örneklendirebilir
| | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Etnobotanik nedir. Tarihi gelişimi, İnsan bitki ilişiklilerine ait örnekler. Etnobotanik çalışmaların ülkemizdeki durumu ve tarihi gelişim süreci. Etnobotanik açıdan önemli bitki taksonları ve kullanım alanları, ülkemizde bulunduğu yöreler ve kullanım şekilleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Etnobotanik ile ilgili tanımlar
| | Hafta 2 | Etnobotanik tarihi ve gelişimi
| | Hafta 3 | Etnobotanik çalışmalarında izlenecek yöntemler uygulanacak kurallar
| | Hafta 4 | Geleneksel botanik bilgileri
| | Hafta 5 | Tarihsel süreçte insan bitki ilişkileri
| | Hafta 6 | Bitki insan ilişkilerine Türkiye ve Dünyada ait örnekler
| | Hafta 7 | Geleneksel tedavide kullanılan bitkiler
| | Hafta 8 | Geleneksel olarak farklı amaçlarla(gıda, boya, süs) kullanılan bitkiler
| | Hafta 9 | Ara sınavAra sınav
| | Hafta 10 | Türkiye Florası Hakkında Bilgiler
| | Hafta 11 | Türkiye'de Etnobotanik Çalışmalar
| | Hafta 12 | Türkiye?de yapılmış etnobotanik çalışmaların Flora Bölgelerine göre dağılımı
| | Hafta 13 | Kuzey Anadolu Bölgesinde Yapılmış Etnobotanik çalışmalara ait örnekler
| | Hafta 14 | İran-Turan Fitocağrafik Bölgesinde Yapılmış Etnobotanik çalışmalara ait örnekler
| | Hafta 15 | Akdeniz Fitocağrafik Bölgesinde Yapılmış Etnobotanik çalışmalara ait örnekler
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | C.M. Cotton. Ethnobotany: Principles and Aplication, Wiley, 1996. ISBN 9780471955375 | | |
1 | Baytop, T. Türkiye?de Bitkiler İle Tedavi (Geçmişte ve Bugün) İstanbul Üniversitesi, Eczacılık Fakültesi 1984. ISBN 975-420-021-2 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22/04/2024 | 1 | 30 | Ödev | 10 | 06/5/2024 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 15 | 30 | Laboratuar çalışması | 2 | 15 | 30 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 12 | 24 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 102 |
|