|
SEHL7401 | Bölgesel Kalkınma Politikaları ve Planlama Yaklaşımları | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | ŞEHİR ve BÖLGE PLANLAMA ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Sinem DEDEOĞLU ÖZKAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Bölge, kalkınma ve bölgesel kalkınma kavramlarını tanıtmak, Bölge bilimi ve bölgesel kalkınma ile ilgili kuramsal altyapıyı geliştirmek ve güncel politikaları öğretmek, Türkiye ve dünya ölçeğinde bölgesel kalkınma yaklaşımlarını ve bölgesel planlama deneyimlerini tartışmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bölge ve kalkınma kavramlarını tanımlayabilecek | | | ÖK - 2 : | Bölgesel kalkınma politikalarını, planlama yaklaşımlarını ve süreç içindeki değişimini tanımlayabilecek | | | ÖK - 3 : | Bölgesel kalkınma problemleri üzerinde tartışabilmeyi ve çözüm üretme yetilerini kazanacak | | | ÖK - 4 : | Türkiye ve dünya ölçeğinde bölgesel kalkınma politikalarını ve planlama yaklaşımlarını tartışabilecek. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bölge ve kalkınmaya dair kavramsal, kuramsal yaklaşım, Bölgesel kalkınma kuramları, Türkiye'de ve dünyada bölgesel kalkınma politika ve araçları ile bölge planlama deneyimleri, yaşanan değişim-dönüşüm süreçleri, Bölgelerarası gelişmişlik farklılıkları ve nedenleri, Küreselleşme-yerelleşme bağlamında bölge planlama |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|