Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MİMARLIK ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.mimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772605
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MİMARLIK ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MIM7260Conservation of Urban Hist. Site and Its Prob3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüMİMARLIK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Hamiyet ÖZEN
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim Diliİngilizce
StajYok
 
Dersin Amacı:
Kentsel korumanın teorik ve kuramsal yaklaşımlarının anlamak ve bu gelişmelerin tarihi kentsel bölgelerin ve çevrelerinin yenilenmesi için önemini kavrama, tarihi bölgelerin yenilenmesi ve yeniden planlanması için gerekli kriterleri analizi ve bunların yeni gelişmelerde kullanımı, endüstriyel ve diğer yapıların yeniden kullanılmasını, planlama ve yönetim sırasında karşılaşılan problemlere çözüm yollarının geliştirilmesi amaçlanmaktad
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : kentsel korumanın, yeni kentsel alanların planlamasındaki yeri ve kullanımını öğrenebilecekler.4,81,3,6,
ÖK - 2 : kentsel koruma örnekleri üzerinde tartışmayı, yorum yapmayı ve bunları uygulamaya aktarmayı araştırabilecekler.4,81,3,5,6,
ÖK - 3 : kentsel korumada taraf olan kurum ve kuruluşlarla, yasal düzenlemelerin uygulamaya yansımalarını irdeleyebilecekler.4,81,3,5,6,
ÖK - 4 : kentsel korumada tarihi çevre bilincini, yasa ve düzenlemelerin uygulamaya aktarılmasındaki zorlukları ve bu alana aktarılan mali kaynakların durumunu tartışabilecekler.4,81,3,5,6,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Özgün bir mimariye sahip olan tarihi çevrelerin mimari özelliklerinin tek yapı ve yapı grupları, sokak/ada/parsel ölçeğinde tipolojik analizlerinin incelenmesi; bu özellikler yardımıyla tarihiçevrelerdeki boş/yıkılmış/iyileştirilmesi gerekli alanlarda yeni yapı yaparken, ya da eski yapılarayeni ekler getirirken göz önüne alınması gerekli yaklaşımlar ve ilkeler; konuya yönelik ulusal veuluslar arası kararlar; farklı tarihi yapı/yapı gruplarının yeniden işlevlendirilmesi konusundayaklaşımlar; dünya ve ülkemizden seçilen örneklerle konunun incelenmesi
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1kentsel korumaya giriş ve tarihsel gelişimi
 Hafta 2tarihi kent mekanlarının önemi, kentsel kimlik ve kentsel imaj
 Hafta 3kentsel kimlik elemanları
 Hafta 4deterioration reasons of historic urban areas (physical, functional social, economic and environmental)
 Hafta 5tarihi çevreyi oluşturan temel bileşenler
 Hafta 6kentsel sit kavramı ve temel değerlendirme ölçütleri ve kentsel korumaya yaklaşımlar
 Hafta 7tarihi çevrede saptama ve analiz yöntemleri
 Hafta 8yeniden kullanma, canlandırma ve tarihi kentsel alanların dönüşümü
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10tarihi kentlerin ve kent dokularının korunmasında ekonomisi
 Hafta 11tarihi alanlarda restorasyon çalışmaları
 Hafta 12Öğrenci sunumu
 Hafta 13yeni mimari tasarımlar ve tasarım yaklaşımları
 Hafta 14değerlendirme ve tasarım ilkeleri
 Hafta 15örnekler üzerinde tartışma ve yorumlama ve turizmin kentsel korumadaki yeri
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Kuban, D.,,2001, Türkiye?de Kentsel Koruma: Kent Tarihleri ve Koruma Yöntemleri, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
2Cohen, N., 1999, Urban Conservation, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts.
3Cerasi, M. M., 1999, Osmanlı Kenti: Osmanlı İmparatorluğu?nda 18. ve 19. Yüzyıllarda Kent Uygarlığı ve Mimarisi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
4Fitch, J.M.,1990, Curatorial Management of the Built World: Historic Preservation, University Press of Virginia, USA.
 
İlave Kaynak
1Appleyard, D., 1981, The Conservation of Europian Cities, 2th print, The Massachusets Institute of Technoloji, USA.
2Orbaşlı, A., 2008, Architecture Conservation: Principles and Practice, Blackwell Science, Oxford, UK.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 22/11/2018 2 30
Proje 12 06/12/2018 2 20
Ödev 16 10/01/2019 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 4 13 52
Arasınav için hazırlık 2 12 24
Arasınav 1 8 8
Ödev 3 10 30
Proje 5 11 55
Dönem sonu sınavı için hazırlık 2 6 12
Dönem sonu sınavı 1 2 2
Toplam Çalışma Yükü225