|
MIML7521 | Dünya Kentleri ve Mega Kentler | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Demet YILMAZ YILDIRIM | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | küreselleşmenin getirdiği yeni kent oluşumlarını açıklamak. Yeni kent arayışının ve oluşumunun kentlerin fiziksel yapısına, kentlerin okunabilirliğine, algılanabilirliğine ve kent kimliğine etkilerini tartışmak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | kent, kentleşme, kentleşme odaklarını tartışabilecek | 2 | 5,6 | ÖK - 2 : | dünyadaki kentleşme eğilimlerini, kentleşme sürecindeki farklılıkları tartışabilecek | 2 | 5,6 | ÖK - 3 : | metropolitan kent, dünya kenti, megakent ve küresel kent kavramlarını tanımlayabilecek | 2 | 5,6 | ÖK - 4 : | günümüzde de yaşanan küreselleşmenin kentlerde yarattığı olumlu ve olumsuz etkileri tartışabilecek | 2 | 5,6 | ÖK - 5 : | küreselleşmenin kent formuna etkisini tartışabilecek | 2 | 5,6 | ÖK - 6 : | küreselleşmenin kent kimliğine etkisini değerlendirebilecek | 2 | 5,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
kent, kentleşme, kentleşme süreci ve küreselleşmenin kentlerin okunabilirliği ve algılanabilirliği üzerindeki etkileri, kent kimliği ve kent imajının oluşumuna katkıları bu değişkenlerin dünya kentleri ve mega kentlerdeki biçimlenişi.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | konu ve metodun açıklanması | | Hafta 2 | kent, kentleşme, dünyada kentleşme, dünyada kentleşme eğilimleri,kentleşme odakları | | Hafta 3 | kentleşme sürecinde yaşanan farklılıklar, Avrupada kentleşme süreci | | Hafta 4 | tek hakim kent, metropolitan kent, megakent, dünya kenti, küresel kent, küreselleşme, küreselleşmenin olumlu ve olumsuz etkileri | | Hafta 5 | dünya kentleri hiyerarşisi; Friedmann, Hall, Taylor vb. | | Hafta 6 | Shangai, Rio de Janerio | | Hafta 7 | Pekin, Meksika | | Hafta 8 | sunum, tartışma, değerlendirme | | Hafta 9 | yarıyıl içi çalışma | | Hafta 10 | okunabilirlik, imgelenebilirlik, kimlik | | Hafta 11 | okunabilirlik, imgelenebilirlik, kimlik | | Hafta 12 | kent imgesi ve bileşenleri; yollar, sınırlar, bölgeler, odaklar, nirengiler, kent formu | | Hafta 13 | sunum, tartışma, değerlendirme | | Hafta 14 | sunum, tartışma, değerlendirme | | Hafta 15 | sunum, tartışma, değerlendirme | | Hafta 16 | yarıyıl sonu sınav | | |
1 | Hall, P. 1984; The World Cities (3`d.edition), Weidenfeld and Nicolson, London | | 2 | Hall, P. 1988; Cities of Tomorrow, Basil Blackwell, Oxford | | 3 | Aslanoğlu, Rana A. 2000; Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa | | 4 | Benevolo, L. 1995; Avrupa Tarihinde Kentler, çev: Nur Nirven, AFA Yayıncılık, İstanbul | | 5 | Sassen, S. 1991; The Global City: New York, London, Tokyo, N. J., Princeton University Press, Princeton | | 6 | Bacon, Edmund N. 1978; Design of Cities, Peguin Books, London | | 7 | Lynch, K. 1961; The Image of the City, The MIT Press, Cambridge. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 9 | 17/04/2024 | 3 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/06/2024 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 6 | 24 | Arasınav için hazırlık | 9 | 7 | 63 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Ödev | 9 | 4 | 36 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 9 | 6 | 54 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|