|
MAKL7281 | Elektrikli ve Hibrit Taşıt Tekniği | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Olkan ÇUVALCI | Diğer Öğretim Üyesi | Hayır | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Elektrikli ve hibrit taşıtların esaslarını, dayandıkları teorileri, tasarım metodolojilerini anlamak, farklı aktarma organı konfigürasyonları için söz konusu taşıtların performans karakteristiklerini ve verimliliklerini belirlemek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Taşıt tahrikinin esaslarını öğrenecekler. | 8 | 1,3 | ÖK - 2 : | Direnç ve çekiş kuvvetlerini hesaplayabilecekler. | 1,5,8 | 1,3 | ÖK - 3 : | hareket denklemini türetebilecekler. | 1,3,5 | 1,3 | ÖK - 4 : | Taşıt güç kaynaklarını ve transmisyon karakteristiklerini tanıyacaklar. | 1,5 | 1,6 | ÖK - 5 : | Elektrikli taşıtların performans ve verimliliklerini belirleyebilecekler. | 1,5 | 1,6 | ÖK - 6 : | Hibrit taşıtların performans ve verimliliklerini belirleyebilecekler. | 1,5,8 | 1,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Taşıt tahrikinin esasları. Direnç ve çekiş kuvvetleri. Taşıt hareketinin denklemi. Taşıt güç üniteleri ve iletim karakteristikleri. Elektrikli taşıtlar. Elektrikli taşıtların performansları ve enerji verimlilikleri. Hibrit güç iletimi kavramı. Hibrit güç iletimi konfigürasyonları. Hibrit taşıtların performansları ve enerji verimlilikleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Taşıt tahrikinin esasları. | | Hafta 2 | Direnç ve çekiş kuvvetleri. | | Hafta 3 | Yuvarlanma direnci. Hava direnci. Eğim direnci. | | Hafta 4 | Taşıtın hareket denklemi. | | Hafta 5 | Taşıt güç üniteleri ve iletim karakteristikleri. | | Hafta 6 | Elektrik motorlarının karakteristikleri. | | Hafta 7 | İçten yanmalı motor karakteristikleri. | | Hafta 8 | Dişli kutusu. Sürekli değişken transmisyon. | | Hafta 9 | Arasınav. | | Hafta 10 | Elektrikli taşıtların performans ve verimlilikleri. | | Hafta 11 | Maksimum hız, maksimum yokuş tırmanma açısı ve ivmelenme performansı. | | Hafta 12 | Hibrit güç iletimi kavramı. | | Hafta 13 | Hibrit güç iletim konfigürasyonları. | | Hafta 14 | Seri hibrit-elektrik güç iletimi. | | Hafta 15 | Paralel hibrit-elektrik güç iletimi. | | Hafta 16 | Hibrit taşıtların performans ve enerji verimlilikleri. | | |
1 | Ehsani, M., Gao, Y., Emadi, A., Medern electric, hybrid electric and fuel cell vehicles. 2nd ed. CRC press.2010. | | |
1 | larminie, J., Lowry, J., Electric vehicle technology exğlained., Wiley, 2003. | | 2 | Naunheimer, H., Bertsche, B., Ryborz, J., Novak, W., Automotive transmissions. Springer. 2011. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 18.11.2016 | 2 saat | 30 | Ödev | 8 | 11.11.2016 | 2 hafta | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | 30.12.2016 | 2 saat | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 3 | 5 | 15 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 1 | 7 | 7 | Ödev | 4 | 7 | 28 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 5 | 15 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 3 | 5 | 15 | Diğer 2 | 3 | 5 | 15 | Toplam Çalışma Yükü | | | 197 |
|