|
MIM2004 | Çevre Davranış Bilgisi | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hare KILIÇASLAN | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Hare Kılıçaslan | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mimarlık öğrencisinin tasarım sürecinde insan, kültür ve doğaya karşı duyarlılığını artırmak, bu verilerden hareketle tasarım kaygıları ortaya koymak ve bu kaygıların örgütlenme ilkeleriyle nasıl denetlenebileceğini göstermek. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İnsan ve topluma karşı sorumlulukların bilincine varabilir. | 6 | 1,2,6 | ÖK - 2 : | İnsan-çevre ilişkilerine dair kavramları içselleştirir. | 6 | 1,2,6 | ÖK - 3 : | İnsan-çevre ilişkileri konusunda tasarımın niteliğinin yükseltilmesinin mimarın önemli bir sorumluluğu olduğunu anlar. | 6 | 1,2,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Mimarinin diğer sanatlardan önemli farklarının belirtilmesi. İnsan ve çevre uyumu. İnsan ve çevre etkileşiminin aktarılması. Algılama, bilme ve davranma biçimleri. Mekânsal davranış ve kalıpları. Bina görevi, güvenlik, simgesellik, biçimsel estetik, toplumsal ilişki gibi tasarım parametrelerinin aktarılması. Yer kimliği olarak mimarinin ele alınması. Mimarinin gerçek yaşamı barındırma özelliğinin vurgulanması. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse Giriş | | Hafta 2 | Çevre, Yer ve Mekan Kavramları | | Hafta 3 | Mimarlıkta Bağlam | | Hafta 4 | Mekan Bileşen ve Öğeleri | | Hafta 5 | Mekan Kompozisyonu | | Hafta 6 | Konum, Davranış, Gereksinme, Algı ve Biliş Kavramları | | Hafta 7 | Çevresel Anlam ve Çevresel Davranış | | Hafta 8 | Mahremiyet, Kişisel Mekan, Egemenlik Alanı Davranışları | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Kendileme, Kulis ve Yönlenme Davranışları | | Hafta 11 | Toplumsal Davranış, Toplumsal Davranış Bileşenleri | | Hafta 12 | Toplumsal Konumların İşlevleri: Güvenlilik, Görevsellik, İşlevsel Konfor | | Hafta 13 | Toplumsal Konumların İşlevleri: Simgesellik, Biçimsel Estetik, Toplumsal Etkileşim | | Hafta 14 | Toplumsal Konumların İşlevleri: Eğitsellik, Konumların İşlevleri Arasındaki İlişkiler, Fiziksel Sistemin Toplumsal İlişki Ayarlayıcı Ögeleri
| | Hafta 15 | Araştırma Yöntem ve Teknikleri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Gür, Şengül Öymen (1996) Mekan Örgütlenmesi, Trabzon: Gür yayıncılık. | | 2 | Göregenli, M, Çevre Psikolojisi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010. | | |
1 | Unwin, Simon (1997) Analysing Architecture, London: Routledge. | | 2 | Smithies, K.W. (1981) Principles of Design in Architeture, London: Van Nostrand and Reinhold. | | 3 | Gür, Şengül Öymen (2000) Konut Kültürü, İstanbul: YEM. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15.04.2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 03.06.2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 5 | 10 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 4 | 12 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 52 |
|