|
ME4018 | Steam Boilers And Heat Exchangers | 3+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MAKİNA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mehmet Emin ARICI | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Cevdet DEMİRTAŞ | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrenciye, buhar kazanları ve ısı eşanjörleri ile ilgili temel bilgileri verip endüstriyel problemlerin çözümünde kullanılabilecek temel ısı eşanjörü ve buhar kazanı tasarım kavramlarını tanıtmak ve uygulamasını örneklerle göstermek.
|
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | termodinamik ve ısı transferi bilgilerini kullanabileceklerdir. | 1,3 | 1 | ÖK - 2 : | buhar kazanları ve yardımcı elemanları hakkında bilgi edinebilecek. | 1,3 | 1 | ÖK - 3 : | kazanlarda yanma ve ısıl hesapları yapabilecek ve ısıl tasarım becerileri kazanacaklardır. | 1,3 | 1,3 | ÖK - 4 : | ısı eşanjörlerinin konstrüksiyonu hakkında bilgi edinecek ve ısıl hesaplarını yapabileceklerdir. | 1,3 | 1,3 | ÖK - 5 : | kazan ve ısı eşanjörlerini tasarlayabileceklerdir. | 1,3 | 1,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Buhar kazanları; tanım ve termodinamikle ilişkisi. Buhar kazanı tipleri: Büyük su hacimli kazanlar, su-borulu kazanlar, özel tasarıma sahip kazanlar, dökme demir kazanlar. Buhar kazanlarında yardımcı elemanlar. Yakıtlar ve yanma. Buhar kazanlarında ısı ışınımı. Buhar kazanlarının ısıl tasarımı. Isı eşanjörleri: ısı eşanjörü tipleri, toplam ısı geçiş katsayısı. Isı eşanjörü analizi: 1) Logaritmik ortalama sıcaklık farkı yönteminin kullanımı. 2) Etkinlik-NTU yönteminin kullanımı; tanımlar ve etkenlik-NTU bağıntıları. Isı eşanjörü tasarım ve performans hesaplamaları. Kompakt ısı eşanjörleri.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Buhar kazanlarının tanımı ve kısa termodinamiği. | | Hafta 2 | Buhar kazanı elemanları. | | Hafta 3 | Buhar kazanlarının konstrüksiyonları. | | Hafta 4 | Büyük su hacimli kazanlar. Su borulu kazanlar. | | Hafta 5 | Özel Buhar kazanları. Döküm kazanlar. | | Hafta 6 | Buhar kazanlarının yardımcı elemanları. Yakıtlar ve yanma. | | Hafta 7 | Yakıtlar ve yanma. | | Hafta 8 | Isı eşanjörlerinin sınıflandırılması | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Isı eşanjörlerinin konstrüksiyonu. Toplam ısı geçiş katsayısı | | Hafta 11 | Isı değiştiricisi çözümlemesi: Logaritmik ortalama sıcaklık farkı metodu | | Hafta 12 | Tanımlar ve etkenlik-NTU bağıntıları | | Hafta 13 | Ödev | | Hafta 14 | Bir ısı değiştiricisi hesabının metodolojisi. | | Hafta 15 | Kompakt ısı değiştiricileri | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Genceli, O. F. 1999, Buhar Kazanları, Birsen Yayınevi | | 2 | Genceli, O. F., 2005, Isı Değiştiricileri, Birsen Yayınevi | | |
1 | Onat, K., Genceli, O. F., Arısoy, A., 2007, Buhar Kazanlarının Isıl Hesapları, 4. baskı, Birsen Yayınevi | | 2 | ILLIES Kurt, Çevirisi: Doç.Dr. Ateş ÖZGE 1987, Buhar Kazanları, 1th ed., Çağlayan Kitabevi | | 3 | Incropera, Frank P., DeWitt, David P., 2001, Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, 4. Basımdan Çeviri, Çevirenler:Taner Derbentli ve diğ., Literatür yayınları | | 4 | Dağsöz, Alpin Kemal, 1985, Isı değiştiricileri, İstanbul Teknik Üniversitesi | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 07/05/2021 | 2 | 25 | Ödev | 14 | 18/06/2021 | | 25 | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/07/2021 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 1 | 8 | 8 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 6 | 18 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 4 | 4 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|