|
YZLM5190 | Beynin Hesaplama İlkeleri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Eyüp GEDİKLİ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders Hesaplamalı Sinirbilime ve ayrıca ilgili mühendislik disiplinlerine bir giriş sağlar. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | İnsanın öğrenme becerisini yorumlayabilir | 1,4,5 | 1,3, | ÖK - 2 : | Yapay sinir sistemleri modelleyebilir | 1,4,5 | 1,3, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Hodgkin-Huxley Modeli, Dendritler ve Sinapslar, Boyut Azaltma ve Faz Düzlemi Analizi, Doğrusal Olmayan Bütünleştirme ve Ateşleme Modelleri, Adaptasyon Modelleri, Sinir Kodlarının Değişkenliği, Gürültülü Giriş Modelleri: Spike Gelişleri Yağmuru, Gürültülü Çıkış: Kaçış Hızı ve Yumuşak Eşik , Modellerin Tahmin Edilmesi, Stokastik Nöron modelleriyle Kodlama ve Kod Çözme, Nöronal Popülasyonlar, Süreklilik Denklemi ve Fokker-Planck Yaklaşımı, İntegral Denklem Yaklaşımı, Hızlı Geçişler ve Hız Modelleri, Rakip Popülasyonlar ve Karar Verme, Bellek Dinamikleri, Algılama için Kortikal Alan Modelleri ,Sinaptik Plastisite ve Öğrenme, Plastik Ağlarda Dinamik. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Nöronal Dinamiklerin Temelleri; Giriş, Hodgkin-Huxley Modeli | | Hafta 2 | Foundations of Neuronal Dynamics; Dendrites and Synapses, Dimensionality Reduction and Phase Plane Analysis | | Hafta 3 | Genelleştirilmiş Entegre ve Uyarma Nöronları; Doğrusal Olmayan Bütünleşik ve Uyarma Modelleri, Uyarlama ve Ateşleme Kalıpları | | Hafta 4 | Genelleştirilmiş Entegre ve Uyarma Nöronları; Ani vurum katarları ve Sinir Kodları Değişkenliği | | Hafta 5 | Genelleştirilmiş Entegre ve Uyarma Nöronları; Gürültülü Giriş Modelleri: Varış Barajı, Gürültülü Çıkış: Kaçış Hızı ve Yumuşak Eşik | | Hafta 6 | Genelleştirilmiş Entegre ve Uyarma Nöronları; Stokastik Nöron modelleri ile Tahmin Modelleri, Kodlama ve Kod Çözme | | Hafta 7 | Nöron Ağları ve Nüfus Aktivitesi; Nöronal Popülasyonlar | | Hafta 8 | Nöron Ağları ve Nüfus Aktivitesi; Süreklilik Denklemi ve Fokker-Planck Yaklaşımı | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Nöronlar ve Populasyon Aktivitesinin İşleri; İntegral Denklem Yaklaşımı, Hızlı Geçişler ve Hız Modelleri | | Hafta 11 | Bilişin Dinamiği; Rekabet Eden Nüfuslar ve Karar Verme | | Hafta 12 | Bilişin Dinamiği; Bellek ve Çekme Dinamiği | | Hafta 13 | Bilişin Dinamiği; Algı için Kortikal Alan Modelleri | | Hafta 14 | Bilişin Dinamiği; Sinaptik Plastisite ve Öğrenme | | Hafta 15 | Bilişin Dinamiği; Outlook: Plastik Ağlarda Dinamikler | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Wulfram Gerstner, Werner M. Kistler, Richard Naud and Liam Paninski. Neuronal Dynamics. From single neurons to networks and models of cognition. Available online | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 2 | 30 | Ödev | 15 | | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01.05.2022 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 5 | 6 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 3 | 5 | 15 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 199 |
|