|
FIZ1005 | Genel Fizik | 3+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BİYOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Tayfur KÜÇÜKÖMEROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Emin Bacaksız | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı öğrenciye fiziğin mekanik ve eletromanyetizma ile ilgili temel kavram ve prensiplerini açık bir sunumla vermektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | skaler ve vektör kavramlarını problem çözümlerine uygulayabilecek | 2,6,9,10 | 1, | ÖK - 2 : | kuvvet ve hareketi ele alan problemleri çözebilecek, düzgün doğrusal hareket, serbest düşme ve eğik atış hareketi ile ilgili deneyler yapıp sonuçlarını yorumlayabilecek | 2,6,9,10 | 1, | ÖK - 3 : | enerji, iş ve güç kavramlarını içeren problemleri çözebilecek, Newton kanunları, sürtünmeli yüzeylerde hareket ve yüzeylerin sürtünme katsayısı ile ilgili deneyleri yapıp sonuçlarını yorumlayabilecek | 2,6,9,10 | 1, | ÖK - 4 : | dairesel yörüngede; zaman, yerdeğiştirme, hız ve ivme içeren problemleri çözebilecek | 2,6,9,10 | 1, | ÖK - 5 : | elektrik alanları yorumlayabilir ve gauss yasasını farklı problemlere uygulayabilir | 2,6,9,10 | 1, | ÖK - 6 : | elektiksel potansiyeli tartışabilir | 2,6,9,10 | 1, | ÖK - 7 : | kapasite ve dielektrikler konularını yorumlayabilir | 2,6,9,10 | 1, | ÖK - 8 : | akım, direnç ve doğru akım devreleri yorumlayabilir. | 2,6,9,10 | 1, | ÖK - 9 : | manyetik alanlar konusunda beceri kazanabilir | 2,6,9,10 | 1, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Giriş (Birimler, Fiziksel nicelikler ve vektörler), Mekanik, Akışkanlar mekaniği, Mekaniksel dalgalar, Termodinamik, Elektromanyetizma, Optik, Modern fizik. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Fiziksel büyüklükler, vektörel gösterim ve örnek çözümü. | | Hafta 2 | Hız, konum değişimi ve ivme. Bir boyutta hareket ve örnek çözümü. | | Hafta 3 | İki boyutta hareket ve konu ile ilgili problem çözümü | | Hafta 4 | Hareket kanunlarını ve konu ile ilgili problem çözümü | | Hafta 5 | Dairesel hareket ve Newton kanunları; sürtünme kuvveti, dairesel hareket ve örnek çözümü | | Hafta 6 | İş ve kinetik enerji | | Hafta 7 | Potansiyel enerji ve mekanik enerji korunumu | | Hafta 8 | Çizgisel momentum, çarpışma ve kütle merkezi ve konu ile ilgili problem çözümü | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Dönme, tork ve açısal momentum ve konu ile ilgili problem çözümü | | Hafta 11 | Statik denge şartları,ağırlık merkezi ve konu ile ilgili problem çözümü | | Hafta 12 | Elektrik yükü, elektrik alanı,noktasal ve sürekli yük dağılımı | | Hafta 13 | Elektrik potansiyel, noktasal ve sürekli yük dağılımına sahip cisimlerle ilgili potansiyel problemi çözümü. Kondansatörlerin fiziksel özellikleri ve kondansatörlü devrelerle ilgili problem çözümü | | Hafta 14 | Elektrik akımı, direnç, kondansatör ve üreteç içeren doğru akım devreleri ile ilgili problem çözümü | | Hafta 15 | Manyetik alan, manyetik alan kaynakları, Faraday yasası ve İndüktans | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | ÇOLAKOĞLU, K., 2002, Fizik İlkeleri I ve II, Palme Yayıncılık, Ankara | | |
1 | YALÇIN, C., 2003, Temel Fizik, Cilt I, Arkadaş Yayıncılık, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 24/11/2023 | 1,5 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 18/01/2024 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 10 | 30 | Arasınav için hazırlık | 3 | 10 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 4 | 6 | 24 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|