|
PEM3026 | Çevre Tasarım Proje - V | 3+4+0 | AKTS:8 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | PEM3007-Çevre Tasarım Proje - IV dersini geçmiş olmalı | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Oner Demirel, Prof. Dr. Cengiz Acar, Doç. Dr. Mustafa Var, Doç. Dr. Ayhan Usta | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Dersin amacı projenin konusuna bağlı olarak öğrencilere rekreasyonel ve turistik amaçlı kentsel-alanlara ilişkin çözümler; kentsel avlular, alış-veriş merkezleri, tatil köylerinin çevrelerinin tasarlanması ve planlanmasına ilişkin konular ve ilkeler hakkında bilgi vermek ve bunları tasarım sürecinde kullanmalarını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | konu ile ilgili farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebileceklerdir. | 1 | 4 | ÖK - 2 : | konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebileceklerdir. | 1 | 5 | ÖK - 3 : | yapmış oldukları çevre tasarımının fonksiyonel ve estetik yaklaşımlarını ve gerekçelerini yani tasarım yaklaşımlarını savunabileceklerdir. | 1 | 5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Konu ile ilgili literatür çalışması (büyük ölçekte kentsel-kırsal alanlar, rekreasyonel ve turistik amaçlı yerler, kentsel avlular, alış-veriş merkezleri tatil köyleri)
Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulamaKonu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi, fonksiyon şeması, ihtiyaç-alanın imkanları analiziTüm bu değerlendirmelerin ışığı altında ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması ve eleştirilmesi
Yarıyılın sonuna kadar öneriler geliştirme ve eleştirme
Öneri-eleştiri sürecinin devam ettirilmesiSonuç olarak üzerinde fikir birliği sağlanan çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje V için konu ve yer seçimi. Arazi maketi | | Hafta 2 | Alan analizi, kaynak değerleri. Bunlara bağlı olarak alan imkanları, konu ile ilgili kitaplık taraması | | Hafta 3 | Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi. Fonksiyon şeması, ihtiyaç imkan analizi. | | Hafta 4 | Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler, eleştiri. | | Hafta 5 | Developing a scenario in relation to subject, brain storming technique, and thinking with drawing technique. | | Hafta 6 | Öneri üretme, pek çok seçenek geliştirme, tartışma yapılan önerilerin incelenmesi | | Hafta 7 | Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi | | Hafta 10 | Tüm derslerde olduğu gibi kuramsal olarak konunun açılımı ve konu sapmalarının önlenmesi, önerilerin eleştirilmesi | | Hafta 11 | Öneriler ve tartışma. Plan anlatımlarında istenilen belirli bir düzeyi sağlama | | Hafta 12 | Cephe ve siluet analizleri, öneri geliştirme tartışma ve sonuçlandırma, cephe-plan ilişkisi. | | Hafta 13 | Kesit geliştirme, detayların tartışılması, plan-kesit-cephe dönüşümlü denetim, birbirlerini geri besleme | | Hafta 14 | Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi | | Hafta 15 | Teslim anlatımları için temize geçme, ancak ihtiyaç duyanlar düzeltme alabilirler. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Hong Kong Rihan International Culture Co.2007; Landscape Blackbooks, Ginkgo Press, | | |
1 | Hannebaum, L. G., 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall | | 2 | Lam, G. 2008; Landscape Design UK: Featuring Plaza Square, Institutional, Corporate, Recreational, Residential Projects, Links International | | 3 | Reed, P., Corner, J., Latz, P., Schwartz, M., 2005; Groundswell: Constructing the Contemporary Landscape, The Museum of Modern Art, New York; New title edition | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | 24/05/2010 | 300 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 6 | 14 | 84 | Sınıf dışı çalışma | 16 | 14 | 224 | Uygulama | 5 | 14 | 70 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 4 | 40 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 422 |
|