|
PEM3003 | Açık Mek. Etkinlik-Mekan İlişkisi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere kentsel açık mekan kavramını işlevleri, türleri, kentsel hayata katkıları gibi farklı boyutlarıyla öğretmek, başarılı kentsel açık mekanların oluşumunda temel faktörleri tanıtmak, bunların mekan bileşenleri ve duyusal boyutlarla ilişkileri hakkında bilgi vermek ve açık mekan etkinliklerinin neler olduğu, bunların mekanlar ile nasıl ilişkilendiğini anlatmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kentsel açık mekanların türleri ve işlevleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 1,2 | 1,6, | ÖK - 2 : | Başarılı kentsel açık mekanların temel özelliklerini tanımlayabileceklerdir. | 1,2 | 1,6, | ÖK - 3 : | Açık mekanlarda oluşan temel etkinlik türlerini ve bunların mekan bileşen ve öğelerinin tasarımıyla nasıl yönlendirilebileceğini açıklayabilecekleridir. | 1,2 | 1,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kentsel açık mekan kavramı, başarılı kentsel açık mekanların özellikleri-kaliteler, kentsel açık mekan türleri ve kentsel açık mekanların işlevleri. Kentsel açık mekanların duyusal boyutları, kentsel açık mekanlarda gerçekleşen temel etkinlik türleri ve mekan bileşen ve öğeleri ile ilişkileri; yürümek, ayakta durmak, oturma, konuşma-dinleme-izleme |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş. | | Hafta 2 | Kentsel açık mekan, kamusal açık mekan kavramlarının tanımlanması, başarı kentsel açık mekanların özellikleri; kullanım ve etkinlikler, konfor ve imaj, erişim ve bağlantılar, sosyalleşme | | Hafta 3 | Kentsel açık mekan türleri; mahalle ölçeğinde ve kent ölçeğinde | | Hafta 4 | Kentsel açık mekanların işlevleri | | Hafta 5 | Açık mekanların duyusal boyutları; görme, işitme, koklama. | | Hafta 6 | Açık mekan etkinlikleri; mekanın fiziksel kalitesi ve etkinlik ilişkisi; zorunlu etkinlikler, seçmeli etkinlikler, sosyal etkinlikler | | Hafta 7 | Açık mekan etkş-inlikleri; yürümek | | Hafta 8 | Açık mekan etkinlikleri; ayakta durmak-beklemek | | Hafta 9 | Arasınav
| | Hafta 10 | Açık mekan etkinlikleri; oturmak
| | Hafta 11 | Açık mekan etkinlikleri; konuşmak, dinlemek, izlemek
| | Hafta 12 | Açık mekan etkinlikleri; sosyalleşme ve sohbet peyzajları
| | Hafta 13 | ödev sunumları; seçilen kentsel açık mekanların başarılı-başarısız özellikleri.
| | Hafta 14 | ödev sunumları, seçilen kentsel açık mekanların başarılı-başarısız özellikleri.
| | Hafta 15 | Final sınavı
| | |
1 | Gehl, J. (1987). Life between Buildings: Using Public Space. Van Nostrand Reinhold, New York. | | 2 | Gehl, J. (2010). Cities for people. Island Press, Washington | | 3 | Whyte, W.H. (1980). The Social Life of Small Urban Spaces. Project for Public Places, New York. | | 4 | Francis, M. (2003). Urban Open Space; Designing for User Needs. Landscape Architecture Foundation, Island Press, 96 pp., Washington. | | 5 | Tibbalds, F. (2000). Making People Friendly Towns: Improving the Public Environment in Towns and Cities, Spon Press, 128 pp., London, UK. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 15 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 13 | 26 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 13 | 26 | Arasınav için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Ödev | 10 | 3 | 30 | Proje | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı | 10 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|