|
PEM4003 | Milli Park Yönetimi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd.Doç.Dr.Ertan DÜZGÜNEŞ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Ülkemizde korunan alan statülerinden bir olan milli parklar ile ilgili temel bilgileri vererek milli park planlaması ve yönetimi ile ilgili bilgi alt yapısını kazandırmaya yönelik olarak planlama metodolojisi ile uygulama adımlarını öğretmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Milli park tanımı, tarihsel gelişimi ile ilgili kavramlar konusunda bilgi sahibi olacaklar | 1,6,8,12 | | ÖK - 2 : | Milli park kaynak değerlerinin milli park planlamasında nasıl kullanacaklarını öğrenecekler | | | ÖK - 3 : | Milli park planlama yaklaşımlarını ve adımlarını öğrenecekler | | | ÖK - 4 : | Milli park yönetim planında kullanılan metodolojik yaklaşımlar konusunda bilgilendirileceklerdir | | | ÖK - 5 : | Diğer ülkelerde uygulanmakta olan milli park planlama yaklaşımlarını esas alarak Türkiye'deki durumu değerlendirebileceklerdir. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Milli Park Tanımı ve İlgili kavramlar
Tarihsel Gelişimi
Dünya'da Milli Park Planlama Tarihi
Türkiye'de Milli Park Alanları
Türkiye'de Milli Park Planlama Çalışmaları Tarihi
Ülkemizde Milli Park Uzun Devreli Gelişme Planları
Ülkemizde Örnek Milli Park Alanlarında (Altındere Vadisi, Kaçkar Dağları, Hatila Vadisi ve
Sahara-Karagöl Milli Parkları) Planlama Uygulama Çalışması/3 hafta Süreli)
Korunan Alan Yönetimi ve Planlaması
Milli Park Yönetimi ve Planlanmasında Yeni Yönetim Modeli
Milli parklarda Ziyaretçi Yönetim Modelleri
Ülkemizde Örnek Milli Parklarda Yeni Yönetim Planının Uygulanması (Altındere Vadisi, Kaçkar Dağları, Hatila Vadisi ve Sahara-Karagöl Milli Parkları) 2Hafta Süreli
Ülkemizde milli park yönetiminde mevcut sorunlar |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Milli park tanımı ve ilgili kavramlar | | Hafta 2 | Milli parkların tarihsel gelişimi | | Hafta 3 | Dünya'da milli park planlama tarihi | | Hafta 4 | Türkiye'de milli park alanları | | Hafta 5 | Türkiye'de milli park planlama çalışmaları tarihi | | Hafta 6 | Türkiye'de uzun devreli gelişme planları | | Hafta 7 | Ülkemizde örnek milli park alanlarında planlama uygulama çalışması | | Hafta 8 | Altındere Vadisi Milli Parkı, Kaçkar Dağları Milli Parkı, | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Hatila Vadisi Milli Parkı, Sahara-Karagöl Milli Parkı | | Hafta 11 | Korunan alan yönetimi ve planlaması | | Hafta 12 | Milli park yönetimi ve planlanmasında yeni yönetim modeli | | Hafta 13 | Milli parklarda ziyaretçi yönetim modelleri | | Hafta 14 | Ülkemizde örnek parklarda yönetim planının uygulanması | | Hafta 15 | Ülkemizde milli park yönetiminde mevcut sorunlar | | |
1 | Demirel, Ö., Doğa Koruma ve Milli Parklar, Karadeniz Teknik Üniversitesi Genel Yayın No: 219, Fakülte Yayın No: 37, Ders Kitabı, 424 s., Mayıs 2005, KTÜ Matbaası, ISBN: 975-98008-0-2, Trabzon. | | 2 | IUCN-The World Conservation Union, 2003. Guidelines for Management Planning of Protected Areas, Series Editors: Lee Thomas, Julie Middleton and Adrian Phillips, Best Practice Protected Area Guidelines Series No:10, World Commission on Protected Areas (WCPA), Cardiff Unicersity. | | |
1 | National Park Management Plans Guidance, Cyngor Cefn Gwlad Cymru Countryside Council for Wales, 2007 | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 13/11/2017 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 15 | 03/01/2018 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 11 | 22 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 2 | 3 | 6 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 36 |
|