|
IKT2002 | Makro İktisat - II | 3+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | EKONOMETRİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ezgi BADAY YILDIZ | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Metin BERBER | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin ana akım makro iktisat okullarının görüşlerini anlayabilme ve karşılaştırabilme becerilerini geliştirebilmektir.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | makro ekonomik terminolojiyi öğrenebilirler. | 1,3 | 1, | ÖK - 2 : | makro iktisat teorisinin yapısını anlayabilirler. | 1,3 | 1, | ÖK - 3 : | modern makro iktisat okullarını karşılaştırabilirler. | 1,3 | 1, | ÖK - 4 : | güncel iktisadi olayları ve makro ekonomik politikaları analiz edebilirler. | 1,3 | 1, | ÖK - 5 : | para ve maliye politikalarının etkilerini tartışabilirler. | 1,3 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Klasik makro teori, Keynesyen makro teori, monetarist makro teori, yeni klasik makro teori, reel konjonktür teorisi, yeni Keynesyen makro teori, diğer makro iktisat okulları. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Klasik makro iktisat teori, giriş, Klasiklerin temel önerileri, istihdam ve üretimin belirlenmesi, Say Yasası, paranın miktar teorisi
| | Hafta 2 | Klasik denge modelinin politika sonuçları, para politikası, maliye politikası | | Hafta 3 | Keynesyen makro teori, giriş, Keynes'in Genel Teorisi, Keynes'in temel görüşleri, Keynes'in emek piyasası analizi, Keynes'in Say Yasasını reddetmesi, Keynes ve paranın miktar teorisi, Keynes'in Genel Teorisi'sinin üç yorumu | | Hafta 4 | Ortodoks keynezyen okul, giriş, ortodoks keynezyen okul ve Keynes'in yeniden yorumlanması, IS-LM modeli, para piyasasında denge, mal piyasasında denge, Keynesyen modelde eksik istihdam dengesi | | Hafta 5 | Paracı makro iktisat teori,giriş, paranın miktar teorisinin yeniden formüle edilmesi, para ve maliye politikası, uyumcu beklentili Phillips eğrisi | | Hafta 6 | Paracı makro iktisat teori,uyumcu beklentili Phillips eğrisi analizi, ödemeler bilançosu teorisine ve döviz kurunun belirlenmesi sürecine paracı yaklaşım | | Hafta 7 | Yeni klasik makro teori, giriş, yeni klasik makro modelin yapısı,rasyonel beklentiler hipotezi | | Hafta 8 | Yeni klasik makro teori,rasyonel beklentiler hipotezinin sonuçları,yeni klasik makro teorinin politika sonuçları, para ve maliye politikası | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Reel konjonktür teori, giriş, temel öneriler, parasaldan reel konjonktür teorisine geçiş, tarihi açıdan reel konjonktür teorisi, rastgele değişmelere karşı konjonktür dalgaları, arz yönlü şoklar, reel konjonktür teori | | Hafta 11 | Reel konjonktür teori,reel konjonktür toplam talep-toplam arz modeli, reel konjonktür teorinin politika sonuçları, paranın yansızlığı | | Hafta 12 | Yeni keynezyen teori, giriş, yeni Keynesyen teorinin temel öneri ve özellikleri, parasal ve reel katılıklar, yeni Keynezyen konjonktür teorisi, hysteresis etkisi ve işsizlik, kısa Sınav | | Hafta 13 | Yeni keynezyen teori ve politika sonuçları, para politikası, maliye politikası | | Hafta 14 | Avusturya okulu, giriş, Avusturya okulu ve konjonktürel dalgalanmalar, Mises-Hayek modeli, rasyonel beklentilerin Avusturya yorumu | | Hafta 15 | Post-keynezyen okul, giriş, genel görüşler, rasyonel beklentilerin post-keynezyen yorumu,Avusturya ve post-keynezyen okullarının karşılaştırılması | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Berber, M. 2016; Makro İktisat, Celepler Matbaacılık, Trabzon | | 2 | Bocutoğlu, E. 2012; Karşılaştırmalı Makro İktisat Teoriler ve Politikalar, Murathan Yayınevi, Gözden Geçirilmiş 5. Baskı, Trabzon | | |
1 | Snowdan, B.; Vane, H.; Wynarczyk, P. 1994; A Modern Guide to Macroeconomics An Introduction to Competing Schools of Thought, Edward Elgar Publishing Limited, UK | | 2 | Froyen, Richard T. 2005; Macroeconomics Theories and Policies, Eighth Edition, Pearson Prentice Hall, USA. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 04/2024 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 6 | 14 | 84 | Arasınav için hazırlık | 7 | 3 | 21 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 3 | 30 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 180 |
|