|
ISL1003 | İşletme Bilimine Giriş | 3+0+0 | AKTS:5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | EKONOMETRİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba KAPLAN | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. TANER ACUNER, PROF. DR. TÜLAY İLHAN NAS, DR. ÖĞR. ÜYESİ NİHAN BİRİNCİOĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İşletme eğitimi alan öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak, işletme bilimi ve işletmeye geniş ve bütüncül bir bakış açısı ile bakmalarını sağlanmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | işletme bilimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilirler.
İşletme bilimi veya işletmeciliği tanımlayabilirler.
İşletme biliminin konu ve kapsamını belirtebilirler.
İşletmeleri sınıflandırabillirler.
| 1 | 1, | ÖK - 2 : | işletme bilimi ile ilgili temel kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklayabilirler.
İşletme biliminin önemini açıklayabilirler.
İşletmeleri sınıflandırabilirler. | 1 | 1, | ÖK - 3 : | işletmelerde rasyonellik ilkelerini işletme ile ilgili
problemlere uygulayabilirler.
İşletmecilikle ilgili sorunları çözebilirler. | 1 | 1, | ÖK - 4 : | işletmelerde rasyonellik ilkeleriyle işletme fonksiyonları arasındaki ilişkiyi saptayabilirler. | 1 | 1, | ÖK - 5 : | etkili bir işletme kurabilmek için gerekli yönetimsel/yapısal unsurları belirleyebilirler. | 1 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
İşletme, işletmecilik, girişimci ve yönetici, işletmelerin sınıflandırması, işletmenin masrafları, işletmenin gelirleri, işletme büyüklüğü, işletme kapasitesi, işletmenin kuruluş çalışmaları, kuruluş yeri seçimi, yatırım projeleri, yönetim fonksiyonu, üretim fonksiyonu, pazarlama fonksiyonu, finans fonksiyonu, insan kaynakları yönetimi fonksiyonu, muhasebe fonksiyonu, halkla ilişkiler fonksiyonu, araştırma-geliştirme fonksiyonu. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | işletme, işletmecilik, girişimci ve yönetici | | Hafta 2 | işletmenin masrafları, işletmenin gelirleri | | Hafta 3 | işletme büyüklüğü | | Hafta 4 | işletme kapasitesi | | Hafta 5 | işletmenin sınıflandırılması | | Hafta 6 | işletmenin sınıflandırılması | | Hafta 7 | işletmenin kuruluş çalışmaları, yatırım projeleri | | Hafta 8 | kuruluş yeri seçimi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | yönetim fonksiyonu | | Hafta 11 | üretim fonksiyonu | | Hafta 12 | iüretim fonksiyonu, ikinci arasınav | | Hafta 13 | pazarlama fonksiyonu | | Hafta 14 | finans fonksiyonu | | Hafta 15 | insan kaynakları fonksiyonu | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Acuner, T., İlhan-Nas, T., Şahin, K., Okan, T. ve Birincioğlu, N. 2016; İşletme, Beta Yay., 1. Basım, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | ../11/2022 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | ../01-02/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Arasınav için hazırlık | 8 | 2 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 3 | 33 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|