|
|
| TRH3032 | Yeniçağ Tarihi Semineri | 2+0+0 | AKTS:3 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Temel ÖZTÜRK | | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrencilere tarihsel bilgi üretmenin metodolojisi ve aşamalarına dair bilgi kazandırmanın yanı sıra yeniçağ dönemine dair tarihsel bir perspektif sunmak dersin amacını oluşturmaktadır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Tarihsel araştırma yöntemlerini öğrenebilecekler. | 1 - 5 - 7 | 1,4 | | ÖK - 2 : | Tarihsel araştırma konuları ve güncel tarih yazımı tartışmaları hakkında bilgi sahibi olabilecekler | 1 - 5 - 7 | 1,4 | | ÖK - 3 : | Yazım teknikleri hakkında teorik bilgi ve deneyim sahibi olabilecekler | 1 - 5 - 7 | 1,4,5 | | ÖK - 4 : | Sunum teknikleri ve becerilerini geliştirecekler | 1 - 5 - 7 | 1,4,5 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Yeniçağ dönemine ilişkin tarihsel olayların incelenmesi. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Derse başlama, dersin amacı, içeriği hakkında bilgilendirme | | | Hafta 2 | Tarihsel araştırma hakkında tartışma | | | Hafta 3 | Tarihsel araştırma hakkında tartışma | | | Hafta 4 | Yeniçağ tarihinin tanımı ve tarih araştırmalarındaki temalar | | | Hafta 5 | Seminer konularının belirlenmesi | | | Hafta 6 | Araştırma izni | | | Hafta 7 | Araştırma izni | | | Hafta 8 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | | Hafta 9 | Yarıyıl içi sınav | | | Hafta 10 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | | Hafta 11 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | | Hafta 12 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | | Hafta 13 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | | Hafta 14 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | | Hafta 15 | Seminer konularının sunumu ve tartışma | | | Hafta 16 | Ödev Teslimi | | | |
| 1 | Burke, Peter, 2005, Tarih ve Toplumsal Kuram, çev. Mete Tunçay, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. | | | |
| 1 | Car, Edward Hallett, 2018, Tarih Nedir? Çev.Misket Gizem Gürtük, İletişim Yayınları, İstanbul. | | | 2 | Tosh, John, 2019, Tarihin Peşinde, çev. Özden Arıkan, Kronik Kitap, İstanbul. | | | 3 | Bloch, Marc, 2013, Tarih Savunusu veya Tarihçilik Mesleği, çev. Ali Berktay, İletişim Yayınları, İstanbul. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Sunum | 12 | 23.05.2025 | 30 dakika | 30 | | Ödev | 16 | 30.06.2025 | | 70 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 1 | 14 | 14 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 13 | 26 | | Uygulama | 1 | 10 | 10 | | Ödev | 2 | 10 | 20 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 10 | 20 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|