|
|
| TRH3030 | Milli Mücadele Tarihi | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hikmet ÖKSÜZ | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Hikmet Öksüz | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Bu dersin amacı, Mustafa Kemal Paşa liderliğinde gerçekleşen Türk Milli Mücadelede sürecini bütün yönleriyle ortaya koymaktır. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler, Türk milli mücadelesinin anahatlarını ifade edebileceklerdir. | | 1, | | ÖK - 2 : | Derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilirler.
| | | | ÖK - 3 : | Derste aldıkları teorik bilgilere kendi yorumlarını katabilirler. | | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Mondros Mütarekesiyle başlayıp, Lozan Antlaşmasıyla sona eren bir dönemi kapsar. Türk Milli Mücadelesi olarak tanımlanan bu dönem içerisinde Mustafa Kemal ve arkadaşlarının öncülük ettiği askeri ve siyasi olaylar irdelenir. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Mondros Mütarekesi ve Gelişen Süreç | | | Hafta 2 | Mustafa Kemal Paşa'nın Anadolu'ya Geçişi | | | Hafta 3 | Kongreler ve Milli Mücadelenin Tabana Yayılması. | | | Hafta 4 | Misak-ı Milli | | | Hafta 5 | Meclis-i Mebusan'ın Dağıtılması | | | Hafta 6 | TBMM'nin Açılması | | | Hafta 7 | TBMM'nin Yapısı ve Niteliği | | | Hafta 8 | 1920 Yılı İç ve Dış Siyasi Gelişmeleri | | | Hafta 9 | Arasınav | | | Hafta 10 | Güney Cephesi | | | Hafta 11 | Doğu Cephesi | | | Hafta 12 | Batı Cephesi I | | | Hafta 13 | Batı Cephesi II | | | Hafta 14 | Büyük Taarruz ve Sonuçları | | | Hafta 15 | Mudanya Mütarekesi ve Lozan'a Giden Yol. Genel Değerlendirme | | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | | |
| 1 | Atatürk, M. Kemal, 1989, Nutuk/Söylev I-III, TTK, Ankara | | | 2 | Tansel, Selahattin, 1991; Mondros'tan Mudanya'ya Kadar, MEB Yay., İstanbul | | | 3 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, 2000, (Komisyon), ATAM Yay., Ankara | | | |
| 1 | Onar, Mustafa, 1995, Atatürk'ün Kurtuluş Savaşı Yazışmaları, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara | | | 2 | Sonyel, Salahi R., 1995; Türk Kurtuluş Savaşı ve Dış Politika, TTK Yay., Ankara | | | 3 | Sarıhan, Zeki, 1994, Kurtuluş Savaşı Günlüğü I-IV, TTK Yay., Ankara | | | 4 | Goloğlu, M, 2008; Milli Mücadele Tarihi I-V, İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 18.04.2025 | 50 dk | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 13.06.2025 | 50 dk | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 13 | 1 | 13 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|