|
|
| TRH4039 | Farsça Tarih Metinleri - I | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Hülya ÇAKIROĞLU | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr. M. Alaaddin Yalçınkaya | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | farsçanın temel bazı gramer kurallarını öğrenecek ve basit cümleler ve metinler üzerinde çalışabileceklerdir. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | FARSÇANIN temel özelliklerini özetleyebileceklerdir. | 1 - 2 - 3 - 4 | 1, | | ÖK - 2 : | Farsçanın temel bazı gramer kurallarını öğrenecek ve basit cümleler ve metinler üzerinde çalışabileceklerdir. | 1 - 2 | 1, | | ÖK - 3 : | deste aldıkarı teorik bilgilerle beraber basit Farsça metinleri inceleyebilecekler ve burada Farsça kaideleri belirleyebileceklerdir. | 1 - 2 - 3 - 4 | 1, | | ÖK - 4 : | bu konu hakında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir. | 1 - 2 - 5 - 6 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Farsçanın temel özelliklerini özetleyebileceklerdir. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | tercüme teknikleri | | | Hafta 2 | metin ( sayılar) | | | Hafta 3 | metin ( hiç bir şeyden korkmayan çocuk) | | | Hafta 4 | metin ( peygamberlerin mucizesi) | | | Hafta 5 | metin (iyiliğin faydaları) | | | Hafta 6 | metin ( çölde yolculuk) | | | Hafta 7 | metin (ipeğin hikayesi) | | | Hafta 8 | metin ( ateş) | | | Hafta 9 | ara sınav | | | Hafta 10 | metin (Anuşireva'ın rüyası) | | | Hafta 11 | siyasetname'den bir bölüm | | | Hafta 12 | sefername'den bir bölüm | | | Hafta 13 | Şeyh Bahai'den beyitler | | | Hafta 14 | mektup örneği | | | Hafta 15 | dilekçe, makale örneği | | | Hafta 16 | final sınavı | | | |
| 1 | HülyaYarar Çakıroğlu, Farsça Öğreniyorum, İSTANBUL 2012 | | | 2 | Şukufe Şherif, Farisi be Farisi, TAHRAN 2007 | | | |
| 1 | İbrahim Olgun, Cemşid Drahşan, Farsça Türkçe Sözlük, Ankara 2005 | | | 2 | Dergiler, Gazeteler | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 13.12.2004 | | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 12.01.2005 | | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 16 | 32 | | Arasınav | 2 | 2 | 4 | | Uygulama | 2 | 1 | 2 | | Ödev | 2 | 2 | 4 | | Proje | 1 | 1 | 1 | | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı | 5 | 5 | 25 | | Diğer 1 | 5 | 5 | 25 | | Diğer 2 | 5 | 5 | 25 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|