|
|
| TRH3043 | Roma Medeniyet Tarihi | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. İlhami Tekin CİNEMRE | | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Osman EMİR | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Roma tarihine dair temel bilgiye sahip öğrencilerin, Roma medeniyetinin siyasal, toplumsal, hukuksal, ekonomik, dinsel ve kültürel yönlerini derinlemesine tanımalarını sağlamak; Roma toplumunun değerler sistemini, kurumlarını ve yaşam biçimini tarihsel bağlam içinde kavratmak; Roma mirasının sonraki uygarlıklar üzerindeki etkisini değerlendirebilmelerini amaçlar. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Roma medeniyetinin temel unsurlarını tarihsel bağlam içinde açıklar. | 1 - 3 - 5 | 1, | | ÖK - 2 : | Roma toplumunun sosyal, hukuksal ve dini yapısını analiz eder. | 3 - 6 | 1, | | ÖK - 3 : | Roma mimarisi, şehircilik anlayışı ve sanat üretimini değerlendirir. | 1 - 2 - 3 - 5 | 1, | | ÖK - 4 : | Roma düşüncesi ve felsefesinin antik ve modern dünyadaki etkilerini tartışır. | 1 - 5 - 6 | 1, | | ÖK - 5 : | Roma mirasının Batı medeniyetine katkılarını eleştirel bir biçimde yorumlar. | 3 - 4 - 5 | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Roma medeniyetinin oluşum süreci; Roma toplumsal yapısı, aile ve sosyal sınıflar; Roma dini ve dini kurumlar; hukuk sistemi ve yurttaşlık kavramı; devlet kurumları ve yönetim anlayışı; Roma ordusu ve askeri kültür; şehircilik, mimarlık ve mühendislik; sanat ve estetik anlayışı; felsefi ve entelektüel yaşam; gündelik hayat ve eğlence kültürü; ekonomi, ticaret ve teknoloji; Roma?nın Yunan ve Doğu kültürleriyle etkileşimi; Hristiyanlığın yükselişi ve kültürel dönüşüm; Roma mirasının Orta Çağ ve modern dünyadaki yansımaları. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Giriş: Roma Medeniyetine Genel Bakış | | | Hafta 2 | Roma Toplumu ve Sosyal Yapı | | | Hafta 3 | Roma Dini ve Dinsel Yaşam | | | Hafta 4 | Roma Hukuku ve Yurttaşlık Kavramı | | | Hafta 5 | Roma Yönetim Anlayışı ve Devlet Kurumları | | | Hafta 6 | Roma Ordusu ve Askerî Kültür | | | Hafta 7 | Roma Şehirciliği, Mimarlık ve Mühendislik | | | Hafta 8 | Roma Sanatı ve Estetiği | | | Hafta 9 | Sınav Haftası | | | Hafta 10 | Roma Felsefesi ve Entelektüel Hayat | | | Hafta 11 | Günlük Yaşam ve Eğlence Kültürü | | | Hafta 12 | Roma Ekonomisi ve Teknolojisi | | | Hafta 13 | Roma?nın Kültürel Etkileri ve Helenistik Dünya ile Etkileşimi | | | Hafta 14 | Hristiyanlığın Yükselişi ve Roma Dünyasının Dönüşümü | | | Hafta 15 | Roma Mirası: Orta Çağ ve Modern Dünyada Roma | | | Hafta 16 | Final sınavı | | | |
| 1 | Stephen Mitchell, Geç Roma İmparatorluğu Tarihi M.S. 284-641 | | | |
| 1 | Flavius Vegetius Renatus, Roma Savaş Sanatı, | | | 2 | Neil Faulkner, Roma: Kartalların İmparatorluğu | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | Dokuz | 02.12.2025 | 50 | 50 | | Dönem sonu sınavı | On Altı | 02.01.2026 | 50 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 14 | 2 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 14 | 4 | 56 | | Arasınav için hazırlık | 2 | 5 | 10 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 5 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 2 | 7 | 14 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|