|
|
| TRH3039 | Farsça - II | 2+0+0 | AKTS:4 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Seçmeli | | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Hülya ÇAKIROĞLU | | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mehmet Alaaddin Yalçınkaya | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Farsça tarihi metinleri yorumlamak basit cümleler kurabilmek |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | FARSÇA OKUYUP YAZABİLME | 1 - 2 - 8 - 10 | 1, | | ÖK - 2 : | FARSÇA METİNLERİ TERCÜME YAPABİLME | 1 - 2 - 8 - 10 | 1, | | ÖK - 3 : | DERSTE ALDIKLARI TEORİK BİLGİLERLE BERABER BASİT CÜMLE KURABİLMEK | 1 - 5 - 8 - 10 | 1, | | ÖK - 4 : | DİNLEYİCİ ÖNÜNDE SUNUM YAPABİLMEK | 1 - 4 - 8 - 10 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Farsça tarihi metinleri okuyup anlayabilmek |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | İSİMLER | | | Hafta 2 | İSİMLER VE EKLERİ | | | Hafta 3 | ÇOĞUL İSİMLER | | | Hafta 4 | ZAMİRLER | | | Hafta 5 | ZAMİRLER | | | Hafta 6 | İSİM CÜMLESİ | | | Hafta 7 | İŞARET İSİMLERİ | | | Hafta 8 | ALIŞTIRMALAR | | | Hafta 9 | YARIYIL SINAVI | | | Hafta 10 | İSİM TAMLAMASI | | | Hafta 11 | SIFAT TAMLAMASI | | | Hafta 12 | ALIŞTIRMALAR | | | Hafta 13 | SAYILAR | | | Hafta 14 | GÜNLER VE MEVSİMLER | | | Hafta 15 | RENKLER | | | Hafta 16 | FİNAL SINAVI | | | |
| 1 | Mehmet Maksudoğlu, Farsça Türkçe sözlük, İstanbul 2012 | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 02/12/2025 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 18/01/2026 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 12 | 24 | | Sınıf dışı çalışma | 6 | 10 | 60 | | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|