|
|
| TRH2029 | Ortaçağ Avrupa Tarihi | 2+0+0 | AKTS:3 | | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | | Ders Duzeyi | Lisans | | Yazılım Şekli | Zorunlu | | Bölümü | TARİH BÖLÜMÜ | | Ön Koşul | Yok | | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Banu ÇETİN ÜNAL | | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Altunbay | | Öğretim Dili | Türkçe | | Staj | Yok | | | | Dersin Amacı: | | Öğrenci orta çağ Avrupasını siyasi kültürel ve sosoyolojik özellikleriyle anlayarak, yeniçağ Avrupasını hazırlayan şartları bilecek. İki çağ arasında kıyaslama yaparak tarihi gelişmelerdeki sebep sonuç ilişkisini kavrayabilecek. |
| Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | | ÖK - 1 : | Orta çağ Avrupa'sının siyasi önemli olaylarını kavrayıp anlatabilecekler. | 1 | 1, | | ÖK - 2 : | Orta çağ Avrupa'sının sosyal önemli olaylarını kavrayıp anlatabilecekler. | 5 | 1, | | ÖK - 3 : | Orta çağ Avrupa'sınıniktisadi önemli olaylarını kavrayıp anlatabilecekler. | 1 | 1, | | ÖK - 4 : | Modern Avrupa'nın oluşumuna etki eden tarihi süreci anlayıp olaylar üzerinde yorum yapabilecekler. | 1 | 1, | | ÖK - 5 : | Temel kaynaklardan faydalanarak konuyla ilgili bilgi verebilecekler. | 11 | 1, | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | | |
| Roma devletinin yklılışından itibaren IV.-XIV. yüzyıllarda Avrupada meydana gelen siyasal gelişmeler. Kurulan devletlerin genel özelliği. Toplumun sosyal ve kültürel yaşamına tesir eden dini ve iktisadi faktörler. Ortaçağ zihniyetinin değişmesine etki eden siyasi, dini, fikri oluşumlar. |
| |
| Haftalık Detaylı Ders Planı | | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | | Hafta 1 | Barbar İstilaları ve Avrupa'ya tesiri | | | Hafta 2 | Roma İmparatorluğu'nun bölünmesi ve Roma Kültürü | | | Hafta 3 | Feodal Sistem ve özellikleri. | | | Hafta 4 | Frank Devleti | | | Hafta 5 | Otto Hanedanının kuruluşu | | | Hafta 6 | Otto Hanedanının siyasi ve ekonomik yapısı | | | Hafta 7 | Heretik akımlar | | | Hafta 8 | Kilise ve Manastırların toplumsal hayata etkisi. | | | Hafta 9 | Ara Sınav | | | Hafta 10 | Hristiyan Tarikatlar | | | Hafta 11 | Viking Çağı | | | Hafta 12 | Ortaçağ avrupasında eğitim, düşünce, bilim. | | | Hafta 13 | Ortaçağ Avrupasında Sosyal Hayat | | | Hafta 14 | Salgın Hastalıklar | | | Hafta 15 | Rönesans ve reformu hazırlayan unsurlar. | | | Hafta 16 | Final sınavı | | | |
| 1 | Davies, N. 2005; Avrupa Tarihi, çev. Mehmet Ali Kılıçbay, Ankara. | | | 2 | Bloch, M. 2007; Feodal Toplum, çev. M. Ali Kılıçbay, Ankara. | | | 3 | Kaegi, W. 2000; Bizans ve İlk İslam Fetihleri, çev. Mehmet Özay, İstanbul. | | | |
| 1 | Gilson, E. 2007; Ortaçağda Felsefe, çev. Ayşe Meral, İstanbul. | | | 2 | Ülgen, P. 2020; Ortaçağ Avrupa Tarihi, Yeditepe Yayınları, İstanbul. | | | 3 | Gimpel, J. 1975; Ortaçağ Endüstri Devrimi, çev. Nazın Üzaydın, Ankara. | | | 4 | Köken, G. 2001; Ortaçağ Eğitim Felsefesi, İstanbul. | | | |
| Ölçme Yöntemi | | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | Arasınav | 9 | 12/11/25 | 1 | 50 | | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/01/26 | 1 | 50 | | |
| Öğrenci Çalışma Yükü | | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | | Arasınav | 1 | 1 | 1 | | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 1 | 5 | | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | | Diğer 1 | 8 | 2 | 16 | | Diğer 2 | 3 | 2 | 6 | | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|